جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

ژل لوبریکانت چيست / نحوه استفاده از ژل روان کننده لوبریکانت

ژل لوبریکانت
تاریخ بروزرسانی : ۱۸ مرداد

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

ژل لوبریکانت نوعی روان کننده شخصی است که برای کاهش اصطکاک در حین فعالیت جنسی یا ماساژ طراحی شده است. ژل روان کننده توسط انسان به منظور افزایش لذت جنسی و کاهش خطر آسیب یا تحریک در حین فعالیت جنسی ساخته شده است و علاوه بر استفاده از آن در طول فعالیت جنسی، ممکن است برای افرادی که تحت اقدامات پزشکی مانند معاینه لگن یا سونوگرافی رحم و تخمدان هستند و همچنین برای زنان یائسه که ممکن است خشکی و ناراحتی واژن را تجربه کنند، توصیه شود.


تصویر خدمات اقساطی

ژل لوبریکانت چيست

ژل لوبريكانت ماده ای است که افراد برای کاهش اصطکاک در طول فعالیت های جنسی یا انواع تماس های جنسی استفاده می‌کنند. این ژل با پوشاندن پوست و ایجاد سطحی لغزنده، احساسات را تقویت کرده و از ناراحتی یا سوزش جلوگیری می‌کند. به طور معمول، ژل روان کننده حاوی موادی مانند آب، گلیسیرین، سیلیکون یا مواد مبتنی بر روغن است که به حفظ رطوبت و کاهش اصطکاک کمک می کند. استفاده از ژل لوبريكانت می تواند یک ابزار مفید برای افراد و زوج هایی باشد که می خواهند تجربیات جنسی خود را افزایش داده و رابطه جنسی خوبی را برقرار کنند.

ژل لوبريكانت مقعدی ژل روان کننده و ضد درد

ژل روان کننده مقعدی که به عنوان ژل روان کننده و تسکین دهنده نیز شناخته می شود، محصولی است که برای افزایش راحتی و کاهش اصطکاک در هنگام رابطه مقعدی این ژل به طور خاص برای ایجاد بافتی صاف و لغزنده طراحی شده است که نفوذ را راحت تر و لذت بخش تر می کند.

هدف اصلی روان کننده های مقعدی کاهش اصطکاک بین پوست حساس مقعد و دست یا آلت تناسلی است. بر خلاف واژن، مقعد به طور طبیعی و خود به خود روان نمی‌شود، بنابراین استفاده از ژل لوبریکانت برای جلوگیری از ناراحتی، درد یا آسیب احتمالی بافت ضروری است. علاوه بر این، برخی از روان کننده های مقعدی حاوی موادی هستند که به طور خاص فرموله شده اند تا اثر بی حس کنندگی یا تسکین درد نیز داشته باشند. این مواد، مانند لیدوکائین یا بنزوکائین، به طور موقت این ناحیه را بی‌حساس می‌کنند و به کاهش هر گونه ناراحتی یا درد بالقوه مرتبط با نفوذ مقعدی کمک می‌کنند.

هنگام انتخاب ژل لوبریکانت مقعدی، حتما ژل مخصوص استفاده مقعدی را انتخاب کنید، زیرا معمولاً ضخیم تر و ماندگارتر از روان کننده های معمولی هستند. روان کننده های مبتنی بر آب یا سیلیکون معمولاً توصیه می شوند، زیرا با اکثر اسباب بازی های جنسی و کاندوم سازگار هستند.

ژل لوبریکانت

کاربرد ژل لوبریکانت

ژل لوبریکانت محصولی است که در درجه اول در مقاربت جنسی استفاده می شود.این ژل ماده است که بر پایه آب یا سیلیکون بوده و می‌تواند روی قسمت های بدن برای کاهش خشکی، ناراحتی و تحریک احتمالی اعمال شود. برخی زاز کاربردهای دیگر آن عبارتند از:

  • آمیزش جنسی: ژل لوبریکانت معمولاً در طول فعالیت های جنسی استفاده می شود تا اصطکاک را کاهش دهد و دخول را بهتر و راحت‌تر و لذت بخش تر کند. این  ژل به افرادی که خشکی واژن و یا میل جنسی زیاد دارند کمک شایانی خواهد کرد.
  • خودارضایی: از ژل لوبریکانت برای خودارضایی نیز استفاده می‌شود که توصیه می‌کنیم مقاله درمان خودارضایی را در این مطلب حتما بخوانید.
  • بهداشت شخصی: برخی از ژل های روان کننده برای اهداف بهداشت شخصی مانند دوش واژن یا مقعد طراحی شده اند. این ژل ها به قرار دادن آسان دستگاه های دوش کمک می کنند و فرآیند را راحت تر می کنند.
  • روش های پزشکی: ژل روان کننده اغلب در تنظیمات پزشکی برای روش های مختلف مانند معاینه رکتوم، قرار دادن کاتتر و معاینات زنان استفاده می شود و کار متخصصان زنان و زایمان را نیز راحت تر می‌کند.
  • اسباب بازی های جنسی: ژل روان کننده را می توان با اسباب بازی های جنسی برای بهینه سازی لذت و سهولت، استفاده کرد.

برای خرید واکسن گارداسیل می‌توانید این مطلب را نیز مطالعه و اقدام به خرید کنید.

انواع ژل لوبریکانت

در ادامه انواع ژل روان کننده را معرفی و کاربردهای آن را ذکر می‌کنیم.

ژل لوبریکانت محلول در آب

ژل لوبریکانت محلول در آب نوعی روان کننده شخصی است که عمدتاً از آب و چند ماده دیگر تشکیل شده است. این ژل برای افزایش راحتی در فعالیت جنسی و کاهش اصطکاک در طول فعالیت های جنسی، مانند آمیزش جنسی یا خودارضایی طراحی شده است. ژل لوبریکانت محلول در آب از گلیسیرین، پروپیلن گلیکول، آب و سایر مواد افزودنی ساخته می شود.

ژل لوبریکانت محلول در آب با اکثر اسباب بازی های جنسی، کاندوم های لاتکس و مواد سیلیکونی سازگار هستند. یکی از مزایای ژل لوبریکانت محلول در آب این است که به راحتی تمیز می شود. ضمن اینکه ژل لوبریکانت محلول در آب برای افراد دارای پوست حساس بسیار مناسب است زیرا کمتر باعث تحریک یا واکنش های نامطلوب می شود.

البته ژل لوبریکانت محلول در آب ممکن است نیاز به استفاده مجدد داشته باشند، زیرا به مرور زمان خشک می‌شوند یا جذب بدن می‌شوند. داشتن روغن اضافی در نزدیکی‌تان می تواند به حفظ شرایط مطلوب کمک کند. از آنجا که ژل لوبریکانت محلول در آب، در آب محلول می‌شود، برای استفاده در حمام یا سایر فعالیت های مبتنی بر آب مناسب نیست.

لوبریکانت محلول در آب

ژل لوبریکانت بر پایه روغن

ژل روان کننده مبتنی بر روغن نوعی روان کننده شخصی است که عمدتاً از مواد با پایه روغن ساخته شده است. ژل لوبریکانت بر پایه روغن معمولاً از روغن های طبیعی یا مصنوعی مانند روغن معدنی، ژله نفتی (وازلین)، روغن نارگیل یا روغن سیلیکون ساخته می شود. این روغن ها بافتی صاف و لغزنده را برای سر خوردن ایجاد می کنند.

ژل لوبریکانت بر پایه روغن به دلیل قوام ضخیم تر، روانکاری طولانی مدت را ایجاد می‌کند. آنها مانند ژل های مبتنی بر آب به سرعت خشک نمی شوند و تجربه ای طولانی تر و لذت بخش تر را تضمین می کنند. ژل لوبریکانت بر پایه روغن اغلب برای اشکال مختلف فعالیت های جنسی، از جمله رابطه جنسی مقعدی، واژینال، یا خودارضایی و یا اسباب بازی های جنسی قابل استفاده است.

ژل لوبریکانت بر پایه روغن حس ابریشمی و لوکسی را ایجاد می کند که می تواند لذت جنسی را برای برخی افراد افزایش دهد. اما در حالی که ژل لوبریکانت بر پایه روغن روانکاری عالی ارائه می دهد اما با کاندوم های لاتکس یا محصولات مبتنی بر لاتکس سازگار نیستند. روغن می تواند لاتکس را ضعیف کرده و آن را مستعد شکستگی کند. بنابراین، اگر از ژل روان کننده مبتنی بر روغن استفاده می کنید، توصیه می شود کاندوم های غیر لاتکس مانند آن هایی که از پلی اورتان یا پلی ایزوپرن ساخته شده اند استفاده کنید. ژل لوبریکانت بر پایه روغن به راحتی تنها با آب شسته نمی شوند و برای حذف ژل، ممکن است نیاز به استفاده از صابون و آب گرم یا یک پاک کننده ملایم باشد.

ژل لوبریکانت

ژل لوبریکانت همراه با سیلیکون

ژل لوبریکانت همراه با سیلیکون نوعی روان کننده است که ماده اصلی آن سیلیکون است. سیلیکون یک ماده مصنوعی است که به دلیل خواص منحصر به فردش در کاهش اصطکاک و ایجاد سطحی صاف و لغزنده نقش به سزایی دارد. این ماده آن را به یک ماده ایده آل برای استفاده در روان کننده ها تبدیل می کند، زیرا به افزایش لذت جنسی و کاهش ناراحتی و درد در طول فعالیت های جنسی کمک می کند.

هنگامی که ژل لوبریکانت همراه با سیلیکون روی پوست اعمال می شود، یک لایه نازک و محافظ ایجاد می کند که به کاهش اصطکاک کمک می کند. یکی از مزایای کلیدی ژل لوبریکانت همراه با سیلیکون، فرمول طولانی مدت آن است. بر خلاف روان کننده های مبتنی بر آب، که می توانند به سرعت خشک شوند و نیاز به استفاده مجدد دارند، روان کننده های مبتنی بر سیلیکون عمر طولانی تری داشته و نیاز به استفاده مجدد کمتری دارند.

درباره جوان سازی پوست اقساطی اطلاعات بیشتری بدست آورید.

طرز استفاده از ژل لوبریکانت محلول در آب

  • آماده سازی: قبل از استفاده از ژل لوبریکانت محلول در آب، مطمئن شوید که هم شما و هم همسرتان تمیز و خشک هستید. این به حفظ بهداشت و جلوگیری از هرگونه عفونت احتمالی کمک می کند.
  • کاربرد: مقدار کمی از ژل را روی نوک انگشتان خود یا مستقیماً روی ناحیه مورد نظر فشار دهید. با مقدار کم شروع کنید و در صورت نیاز بیشتر استفاده کنید. می توانید آن را روی اندام تناسلی خارجی یا مستقیماً رو یا داخل کاندوم یا اسباب بازی جنسی بمالید.
  • پخش یکنواخت: به آرامی ماساژ دهید یا ژل را روی ناحیه بمالید تا یکنواخت پخش شود.
  • در صورت لزوم مجدداً استفاده کنید: اگر منطقه مورد نظر شروع به خشک شدن کرد یا احساس کردید به مقدار بیشتری نیاز دارید، همیشه می توانید آن را در طول فعالیت جنسی دوباره استفاده کنید. اگر باعث افزایش راحتی و لذت شما می شود، در افزودن مقدار بیشتر تردید نکنید.
  • تمیز کردن: پس از اتمام کار، خود و هر چیز مربوطه را با آب گرم و صابون ملایم یا پاک کننده ای که مخصوص محصولات جنسی طراحی شده است تمیز کنید.

درباره درد زیر شکم بعد از رابطه اینجا را بخوانید

عوارض ژل لوبریکانت برای مردان

ژل لوبریکانت برای مردان معمولاً در طول فعالیت های جنسی برای کاهش اصطکاک و افزایش راحتی استفاده می شود. در حالی که به طور کلی استفاده از آن بی خطر است، چند عارضه جانبی بالقوه نیز وجود دارد که باید از آنها آگاه بود:

  • آلرژی یا حساسیت: برخی از افراد ممکن است آلرژی یا حساسیت به برخی مواد موجود در ژل روان کننده داشته باشند که این منجر به تحریک پوست، خارش یا قرمزی می‌شود. اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، مصرف را قطع کنید و با یک دکتر پوست آنلاین مشورت کنید.
  • تغییر در تعادل pH: ممکن است بر تعادل طبیعی pH ناحیه تناسلی تأثیر بگذارد و تعادل سالم باکتری ها را مختل کند که منجر به ناراحتی یا افزایش حساسیت به عفونت می‌شود
  • سازگاری با کاندوم: همه ژل های لوبریکانت با کاندوم های لاتکس یا پلی ایزوپرن سازگار نیستند. به عنوان مثال، اگر از کاندوم زنانه یا مردانه استفاده می کنید، روان کننده های مبتنی بر آب یا سیلیکون را انتخاب کنید که برای استفاده با کاندوم های لاتکس یا پلی ایزوپرن بهینه شده اند.
  • باقیمانده یا لکه: برخی روان کننده ها ممکن است بر روی لباس یا ملافه لکه یا لکه بر جای بگذارند که البته بیشتر در ژل لوبریکانت روغنی رایج است

برای به حداقل رساندن خطر عوارض جانبی، توصیه می شود قبل از استفاده منظم، برچسب محصول را مطالعه کنید،

درباره آموزش جنسی نوجوانان بیشتر بدانید

ژل روان کننده

حساسیت به ژل لوبریکانت

ممکن است به انواع خاصی از ژل های روان کننده حساسیت داشته باشید، زیرا می توانند حاوی مواد مختلفی باشند که ممکن است در برخی افراد باعث واکنش آلرژیک شوند. برخی از آلرژن های رایج موجود در ژل لوبریکانت عبارتند از گلیسیرین، پارابن ها و انواع خاصی از مواد نگهدارنده. اگر پس از استفاده از ژل روان کننده علائمی مانند خارش، قرمزی، تورم یا درد را تجربه کردید، در این صورت باید فوراً استفاده از محصول را قطع کرده و در صورت لزوم با دکتر پوست آنلاین مراجعه کنید.

برای جلوگیری از واکنش‌های آلرژیک بالقوه، روان‌کننده‌ای را انتخاب کنید که ضد حساسیت، عاری از آلرژن‌های رایج و از مواد با کیفیت بالا باشد.

ژل لوبریکانت برای چی خوبه؟

استفاده از ژل لوبریکانت چندین مزیت دارد که از جمله می‌توان به کاهش ناراحتی و درد، افزایش لذت، جلوگیری از پارگی کاندوم، مرطوب کردن واژن اشاره کرد.

ژل لوبریکانت برای خشکی واژن

خشکی واژن می تواند باعث ناراحتی، درد و حتی منجر به عفونت شود. برای کاهش این علائم، ژل لوبریکانت یک راه حل عالی است. انواع مختلفی از ژل های روان کننده در بازار موجود است که به طور خاص برای مبارزه با خشکی واژن طراحی شده اند. هنگام انتخاب ژل روان کننده برای خشکی واژن، مهم است که یک محصول محلول در آب انتخاب کنید زیرا ژل های روغنی خطر عفونت را افزایش می‌دهند. همچنین باید عاری از عطرها یا مواد محرکی باشد که باعث تحریک بیشتر می‌شود.

ژل لوبریکانت با ایجاد یک لایه لغزنده از رطوبت به دیواره های واژن، کاهش اصطکاک و افزایش راحتی در طول فعالیت جنسی عمل می کند و می‌تواند خشکی را در طول فعالیت های روزمره مانند ورزش یا پوشیدن لباس های تنگ کاهش دهند.

ژل روان کننده واژن

بهترین مارک ژل روان کننده

کدکس (Nach Kodex)، سالم (Salem)، کاپوت (Kapoot) و ایموشن (Emotion) 4 برند مطرح ژل لوبریکانت است که استفاده کنندگان از این برندها اکثرا راضی بوده و حساسیت کمتری را گزارش داده‌اند. البته برندهای دیگر با قیمت های متفاوت‌تر نیز وجود دارد که خرید آن‌ها نیاز به بررسی بیشتر توسط شما و یا خواندن نظرات استفاده کنندگان دارد

قیمت ژل لوبریکانت در داروخانه

همانطور که می‌دانید در کشور ما قیمت‌گذاری کالاهای بهداشتی و بسیاری از کالاهای دیگر بر مبنای قیمت دلار است و این قیمت با افزایش دلار دچار تغییر می‌شود. اما قیمت زل لوبریکانت در داروخانه در حال حاضر (سال 1402) از 50 هزار تومان به بالا می‌باشد و با توجه به نوع و برند آن متغیر خواهد بود.

سوالات متداول

از سال 95 کار تولید محتوا را شروع کردم و علاوه بر اینکه حدود 5 سال است که در بخش پزشکی فعالیت دارم، علاقمند به تولید محتوا در این زمینه هم هستم.

مقالات مرتبط

جستجو

جدیدترین مقالات