جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

اطلاعاتی از قاعدگی که دانستنش برای مردان ضروری است

وظیفه مردان در دوران قاعدگی
تاریخ بروزرسانی : ۱۷ اردیبهشت

این مقاله توسط مینا فرخی تایید شده است.

”شما میتوانید با 15% تخفیف با این پزشک به صورت آنلاین صحبت کنید.“

تصویر https://haal.ir/Storage/Profile/ProfilePic/p-463-96b04547-b6ed-43a6-9154-8a39ab72d48a.jpeg
مینا فرخی
کارشناسی ارشد مامایی
برای کپی کد تخفیف اینجا کلیک کنید

وظیفه مردان در دوران قاعدگی چیست؟

با اینکه مردان هرگز قاعدگی را تجربه نمی‌کنند، اما ضروری است درباره آن بیاموزند. این واقعیت که جامعه با قاعدگی به صورت شخصی و خصوصی رفتار می‌کند، به عنوان چیزی ناخوشایند که نباید مورد بحث قرار گیرد، در حقیقت برابری بین زن و مرد را کاهش می‌دهد. متاسفانه آمارها نشان می‌دهند فقط ۸۰ درصد دختران در مالزی مسائل مربوط به پریود را از مادران خود یاد می‌گیرند و مردان در مورد این مسئله اطلاعات محدودی دارند. مردان می‌توانند از مشاوران زندگی مشترک و زناشویی برای کسب اطلاعات در این زمینه کمک بگیرند.

آنچه مردان باید درباره قاعدگی بدانند

درگیری‌های ذهنی در دوره قاعدگی

در بسیاری از روستاهای نپال، زنان در دوران قاعدگی، به کلبه‌های ایزوله که اغلب غیر استاندارد، غیر بهداشتی و فاقد تهویه مطبوع هستند، تبعید می‌شوند. همچنین مجاز نیستند از منابع آب عمومی استفاده کنند، در جشنواره‌ها شرکت کنند، یا حتی دیگری را لمس کنند. این سنت “چوپادی” نامیده شده و هنوز هم در برخی از مناطق رعایت می‌شود .

بیشتر بخوانید: علائم افسردگی بعد از زایمان


تصویر خدمات اقساطی

وظایف مردان در دوران قاعدگی

متاسفانه مردان در درجه اول از وجود و کارکرد قاعدگی توسط خواهران یا مادران مطلع نمی‌شوند.

از آن جا که موضوع معمولاً به طور شفاهی توسط خانواده مطرح نمی‌شود، اطلاعات از طریق دوستان، تبلیغات یا اینترنت بدست می آید که غالباً شامل نکاتی پر از افراط یا تفریط است. بنابراین مهم است که سکوت پیرامون بهداشت پریود را بشکنیم و اطمینان حاصل کنیم که باید تلاش بیشتری برای آموزش جهانیان (به ویژه مردان) در مورد پریود و اهمیت آن صورت بگیرد.

وظیفه مرد در دوران قاعدگی زن

حمایت عاطفی مردان در دوره قاعدگی به زنان کمک زیادی می‌‎کند

ما چند نکته اصلی راجع به پریود جمع‎‌آوری کرده‎‌ایم که مردان باید درباره آن‌ها بدانند. با دانستن این نکات، مردان می‌توانند به دوستان، دختران و همسرانشان در مدت پربود کمک کنند و وظیفه مرد در دوران قاعدگی زن را بدانند و کمک کننده باشند.

بیشتر بخوانید: لذت بردن از زندگی

نکاتی که مردان باید درباره قاعدگی بدانند

  • متوسط ​​چرخه پریود به طور معمول ۲۸ روز طول می‌کشد. طول روزهای پریود هم معمولا ۳ تا ۷ روز است البته که ممکن است همه خانمها از این الگو پیروی نکنند.
  • در طول چرخه پریود، یک تخمک رها می‌شود و به داخل لوله‎‌های فالوپ حرکت می‌کند. اگر تخمک توسط اسپرم بارور نشود، تخمک و دیواره رحم می‌ریزند و باعث خونریزی قاعدگی می‌شود.
  • درد زیر شکم در دوران پریود به دلیل انقباض رحم برای بیرون ریختن دیواره آن ایجاد می‌شود. در این دوران توصیه می‌شود که زنان از مواد غذایی مثل دارچین و عسل و سایر خوراکی‌های با طبع گرم استفاده کنند. البته در مواردی دارچین میتواند خونریزی را بیشتر کند.

درباره خونریزی شدید قاعدگی بیشتر بدانید

نقش مردان در دوران قاعدگی

درد دوره قاعدگی به علت انقباضات رحمی است

در دوران قاعدگی چقدر خون از زن خارج می‌شود؟

پاسخ به این سوال هم به شرایط فیزیکی زن و هم به تعداد روزهای پریود او بستگی دارد. به طور متوسط ​​، فقط در طی یک دوره بین ۳۰ تا ۸۰ میلی‏‌لیتر خون از رحم زنان خارج می‌شود که شاید روی کاغذ چیز خاصی به نظر نرسد، اما برای زنان تجربه سخت و ناخوشایندی همراه با ضعف و بی‌حالی ایجاد می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌شود که زنان در دوران قاعدگی برای جلوگیری از کمبود آهن حتما از مکمل‌های آهن استفاده کنند.

بیشتر بدانید: علت دوبار پریود شدن در ماه

 قاعدگی چه مدت طول می کشد؟

اغلب زنان در دوران پریود ۵ تا ۷ روز خونریزی را تجربه می‎‌کنند. این میزان می‌تواند در زنان مختلف متفاوت باشد. برخی از زنان در این دوران نشانه های افسردگی از خود بروز می‌دهند که مردان با حمایت عاطفی خود می‎‌توانند این مشکل را تا حد زیادی تحمل‌‌پذیر کنند.

در دوران پریودی چی بخوریم؟

در طی قاعدگی رابطه جنسی امکان پذیر است؟

این موضوع شمشیری دو لبه است. از یک سو پریود باعث می‌شود تا زنان احساس سنگینی، نفخ و بداخلاقی داشته باشند.

رابطه جنسی در دوران قاعدگی

از طرف دیگر، تعداد زیادی از خانم‌ها در زمان پریود نیاز به رابطه جنسی پیدا می‌کنند. این موضوع به این دلیل اتفاق می‎‌افتد که هورمون‌های پروژسترون و استروژن هنگام تخمک‌گذاری افزایش می‌یابند و باعث افزایش سطح میل جنسی می‌شوند. در کل این موضوع توصیه نمی شود اما تصمیم آن به توافق طرفین بستگی دارد. اما برای انجام آن حتما باید از کاندوم استفاده کرده و سایر موارد بهداشتی را رعایت کنید.

درصورت داشتن هرگونه سوال در زمینه زنان و زایمان میتوانید از خدمت دکتر زنان انلاین و مشاوره آنلاین با کارشناس مامایی مجموعه حال استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: خواص پسته در بارداری

  چه کمکی از دست مردان برمی‌آید؟

وظیفه مرد در دوران قاعدگی زن چیست؟ دانستن پاسخ این سوال برای مردان باعث می شود در این دوران همراه خوبی باشند.

شما نمی‌توانید درد جسمی یک زن را در دوران پریودش کم کنید، اما با درک کردن، حمایت کردن و انجام مراقبت از زنان اطرافتان می‌توانید کمک کنید تا آن‌ها این دوران را با فشار روحی کمتری پشت سر بگذارند. ایجاد شرایطی برای استراحت و خواب راحت زن در دوران پریود، بحث نکردن، فراهم آوردن چیزهای کوچکی که باعث خوشحالی او می‌شود از جمله مواردی است که در این دوران از دست مردان برمی‌آيد.

اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی‌هایی بیشتری دارید می‌توانید همین حالا به وبسایت یا اپلیکیشن حال مراجعه کرده و با متخصصان این سامانه مشاوره آنلاین انجام دهید.

منبع

mayoclinic.org

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

ابوالفضل

1 سال پیش

من پسرم، مامانمو میفهمم اینجوری میشه، خیلی دلم میسوزه براش ، میره هی یه چیزی گرم میکنه میزاره رو شکمش ، منم هی میرم قربونش میرم، اما مامانم روش نمیشه بگه پریوده بداخلاقی میکنه، بابا تقصیر خوتونه قایم میکنید وگرنه همه مردا میدونن چیه
پاسخ دهید
0

مدیریت سایت

1 سال پیش

سلام باعث خوشحالیه که اطلاعات کافی درمورد پریود خانم ها دارید و در این ایام از مادرتون مراقبت های لازم رو دارید :)
پاسخ دهید
0

4 ماه پیش

🌹
پاسخ دهید
0

به تو چه

4 سال پیش

چه مسخره همش چرته نه درد داره و نه باعث میشه ادم عصبانی شه بنظر من خیلی هم جالب هست چون باعث میشه روال عادی زندگی ادم دچار هیجان و تغییر بشه و به نظر من دوست داشتنیه هر چی باشه بهتر از احتلام مرداس ک
پاسخ دهید
5

جستجو

جدیدترین مقالات