جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

قرص ریسپریدون / قیمت و خرید قرص ریسپریدون خارجی

قرص ریسپریدون
تاریخ بروزرسانی : ۲۹ آبان

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

این مطلب مورد تایید دکتر نگین زنگنه نیا می‌باشد

قرص ریسپریدون (Risperidone) یکی از داروهای ضد روان‌پریشی یا آنتی سایکوز است که برای کاهش علائم بیماری‌هایی مثل اختلال دوقطبی، اسکیزوفرنی، رفتارهای پرخاشگرانه در بیماران مبتلا به بیماری اوتیسم و موارد مشابه به کار می‌رود.

نوع تزریقی آن هم برای درمان بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی شدید تجویز می‌شود. تاثیر این دارو بر انتقال دهنده‌های عصبی مغز مشابه دوپامین است و از چند روز تا چند ماه زمان برای بهبود علائم در بیماران نیاز دارد. خرید قرص ریسپریدون تنها با تجویز پزشک امکان‌پذیر است. اگر به دنبال یک راه سریع، آسان و مطمئن برای خرید قرص ریسپریدون هستید یا می‌خواهید اطلاعات بیش‌تری درباره آن به دست آورید، مطالعه مقاله حاضر می‌تواند به شما کمک کند.

 


تصویر خدمات اقساطی

قرص ریسپریدون چیست

ریسپریدون در دسته داروهای آنتی سایکوتیک‌ آتیپیک یا ضد روان‌پریشی قرار می‌گیرد و با تغییر در فعالیت برخی از مواد طبیعی و انتقال‌دهنده‌های عصبی مغز، باعث کاهش علائم و کنترل بیماری در افراد می‌شود. اگرچه مصرف قرص ریسپریدون نمی‌تواند بیماری شما را به صورت قطعی درمان کند، اما کنترل علائم باعث می‌شود تا بتوانید زندگی طبیعی و فعالیت‌های عادی روزانه خود را ادامه دهید. به طور کلی خرید قرص ریسپریدون در بیش‌تر موارد با هدف کمک به کاهش علائم بیماری در گروه‌های زیر تجویز می‌شود:

  • کاهش علائم فاز شیدایی یا دوره‌های مختلط (افسردگی و شیدایی همزمان) اختلال دو قطبی در مبتلایان بالاتر از ۱۰ سال
  • بزرگسالان و کودکان بالای ۱۳ ساله مبتلا به اسکیزوفرنی
  • کاهش علائم تحریک‌پذیری و پرخاش‌گری در کودکان مبتلا به اوتیسم بالای ۵ سال

قرص ریسپریدون برای کودکان

قرص ریسپریدون به عنوان یک داروی ضد روان‌پریشی، با تغییر فعالیت مواد شیمیایی در مغز به نام انتقال‌دهنده‌های عصبی عمل می‌کند و بر خلق و خو و رفتار کودک تاثیر می‌گذارد. از این دارو به صورت گسترده برای درمان کودکان پرخاش‌گر یا بیش از حد تحریک‌پذیر استفاده می‌شود.

در حال حاضر، قرص ریسپریدون را می‌توان یکی از پرکاربردترین داروها برای کودکان مبتلا به اوتیسم یا کودکانی که علائم اختلال بیش‌ فعالی (ADHD) در آن‌ها تشخیص داده شده است، دانست. علت افزایش تجویز این دارو و خرید قرص ریسپریدون برای کودکان این است که ریسپریدون می‌تواند با موفقیت، کودکانی را که مشکلات رفتاری شدید دارند آرام کند و به آن‌ها کمک کند تا بتوانند در خانه یا مدرسه فعالیت عادی داشته باشند.

قرص ریسپریدون برای کودکان

عوارض قرص ریسپریدون

هنگام خرید قرص ریسپریدون حتما در جریان باشید احساس خواب‌آلودگی، سبکی سر و سرگیجه، حالت تهوع، خستگی و اختلال اشتها از رایج‌ترین عوارض ریسپریدون هستند و در ده درصد مصرف‌کنندگان مشاهده می‌شوند. این علائم معمولا بعد از سازگار شدن بدن با مصرف دارو یا قطع مصرف آن خودبه‌خود برطرف می‌شوند. اما در صورت ماندگار شدن علائم یا بدتر شدن آن با گذشت زمان، لازم است حتما با پزشک خود مشورت کنید.

توجه کنید که احساس سبکی سر و سرگیجه در هنگام فعالیت‌های حساس یا ورزش می‌تواند باعث از دست دادن تعادل و افتادن بیمار شود. پس در این زمینه به توصیه‌های ایمنی توجه کنید. فراموش نکنید زمانی که پزشک این دارو را برای شما تجویز کرد، یعنی مصرف آن بر عوارض جانبی اعلام شده ارجحیت دارد. با این حال برای کاهش احتمال بروز علائم لازم است پیش از مصرف در مورد بیماری‌های زمینه‌ای و سایر داروهای مصرفی خود با پزشک صحبت کنید.

قرص ریسپریدون در موارد نادر ممکن است باعث بروز مشکلات جدی شود که نیاز به پیگیری و مداخله فوری پزشکی دارند. برخی از مهم‌ترین آن‌ها که با احتمال یک در هزار روی می‌دهند، عبارتند از:

  • افزایش قند خون که می‌تواند باعث بروز دیابت یا بدتر شدن این بیماری در مبتلایان شود
  • افزایش وزن و بالا رفتن سطح تری گلیسیرید خون که در بیماران مبتلا به دیابت می‌تواند باعث افزایش خطر بیماری‌های قلبی شود
  • ایجاد وضعیتی به نام دیسکینزی دیررس که منجر به حرکات غیرمعمول و کنترل نشده در صورت، لب‌ها، زبان، پاها و بازوها می‌شود
  • افزایش پرولاکتین که در زنان ممکن است باعث اختلال قاعدگی، تولید شیر غیرعادی و در مردان منجر به ناتوانی جنسی و اختلال در تولید اسپرم شود
  • بروز واکنش‌های آلرژیک جدی (شوک آنافیلاکسی) با علائمی مثل تورم، خارش، بثورات پوستی و اختلال در تنفس و…

خارش پوست

نحوه مصرف قرص ریسپریدون

قرص ریسپریدون به دو شکل قرص بلعیدنی و حل شونده خوراکی در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. دوزهای مختلف این دارو معمولا برای یک یا دو بار در روز تجویز می‌شود و مصرف آن می‌تواند با غذا یا بدون غذا باشد. قرص معمول ریسپریدون را با یک لیوان آب مصرف کنید و قرص‌های حل شونده را هم با دست خشک از بسته جدا کرده و فورا روی زبان قرار دهید تا به آرامی حل شود. برای مصرف این نوع از قرص نیاز به نوشیدن آب نیست و نباید آن را جویده یا خرد کنید.

بهترین روش برای مصرف قرص ریسپریدون این است که آن را در زمان‌های تقریبا مشابهی در روز مصرف کنید تا حداکثر کارایی و اثربخشی را داشته باشد. خرید قرص ریسپریدون باید کاملا مطابق با توصیه دکتر مغز و اعصاب آنلاین و در دوزهای مجاز باشد. حتی اگر چند روز بعد از مصرف دارو با نشانه‌های بهبودی مواجه شدید، از هر نوع افزایش یا کاهش دوز دارو یا قطع مصرف آن بدون اطلاع پزشک خودداری کنید.

احتمالا پزشک برای شروع درمان، مصرف قرص ریسپریدون را با دوز کم آغاز می‌کند و به تدریج، با افزایش سازگاری بدن می‌تواند میزان مصرف را افزایش دهد. برای بهره‌مندی از فواید کامل این دارو باید چند هفته یا بیش‌تر صبر کنید و در صورت نیاز، همچنان به مصرف منظم آن با دستور پزشک ادامه دهید.

بهترین زمان مصرف داروی ریسپریدون

از آن‌جا که بروز سرگیجه و احساس خواب‌آلودگی از عوارض شایع ریسپریدون هستند، بهترین زمان مصرف آن موقعی است که قصد انجام کارهای دقیق مثل رانندگی یا کار با ابزار خطرناک را ندارید. توصیه می‌شود استفاده از قرص ریسپریدون را به بعد از کارهایی که نیاز به هوشیاری زیاد دارند موکول کنید. مصرف این دارو ممکن است باعث کاهش تعریق شود؛ به همین دلیل در برخی افراد منجر به افزایش احتمال گرمازدگی خواهد شد. پس در صورت خرید قرص ریسپریدون و مصرف آن سعی کنید از قرار گرفتن در هوای گرم یا فعالیت‌های بدنی سنگین و ورزش خودداری کنید.

مصرف ریسپریدون

زمان اثر ریسپریدون

برای رسیدن به اثربخشی داروهای اعصاب و روان، حداقل به دو تا سه هفته زمان نیاز دارید. پس اگر با گذشت چند روز نشانه‌ای از بهبود علائم مشاهده نکردید، نگران نشوید و به صورت خودسرانه اقدام به تغییر دوز دارو نکنید. قرص ریسپریدون معمولا برای رسیدن به بهترین میزان اثربخشی به حدود سه تا چهار هفته زمان نیاز دارد. البته این زمان در برخی افراد به دلایل مختلف ممکن است کوتاه‌تر یا طولانی‌تر باشد.

در طول این مدت لازم است دارو به صورت منظم با توصیه‌های ارائه شده توسط پزشک مصرف شود. برای رسیدن به بهترین نتیجه توصیه می‌شود دوزهای دارو را فراموش نکنید و در صورت پیشامد چنین وضعیتی، به محض یادآوری آن را مصرف کنید. البته در صورتی که نزدیک به مصرف دوز بعدی هستید، از خوردن قرص فراموش شده خودداری کنید.

ریسپریدون برای وسواس فکری

یکی از بیماری‌هایی که می‌توان برای کنترل علائم آن از ریسپریدون استفاده کرد، وسواس فکری (اختلال وسواس فکری عملی یا OCD) است. این بیماری که در دسته اختلالات اضطرابی قرار می‌گیرد، همیشه نیاز به مصرف دارو ندارد. اما در صورتی که علائم آن آزاردهنده و مختل‌کننده زندگی بیمار باشد، پزشک می‌تواند از تجویز دوزهای پایین این دارو مثل ریسپریدون ۱ برای کمک به کاهش علائم بیماری کمک بگیرد.

اگر روانپزشک با همکاری روانشناس بیماری وسواس فکری را تشخیص داد، می‌تواند با توجه به شدت بیماری خرید قرص ریسپریدون را تجویز کند. پس هرگز برای کاهش علائم وسواس فکری به صورت خودسرانه اقدام به خرید قرص ریسپریدون خارجی یا سایر داروهای مشابه نکنید و برای تغییر در دوز دارو هم حتما با پزشک مشورت کنید.

ریسپریدون

قیمت قرص ریسپریدون خارجی

قرص ریسپریدون اگرچه بیماری را به طور کامل درمان نمی‌کند، اما کنترل علائم می‌تواند تا حد زیادی به بهبود کیفیت زندگی افراد کمک کند. این روزها قرص ریسپریدون خارجی و ایرانی در داروخانه‌های کشور موجود است و پزشکان با توجه به وضعیت بیماران خود، می‌توانند هر یک از آن‌ها را تجویز کنند.

قیمت قرص ریسپریدون خارجی در حال حاضر بیش از یک میلیون تومان است و نوسان قیمت ارز می‌تواند تغییراتی در قیمت تمام شده آن ایجاد کند. تحقیقاتی که تا امروز بر روی اثربخشی ریسپریدون خارجی و ایرانی انجام شده، تفاوت معنی‌داری بین اثربخشی نمونه ایرانی و خارجی نشان نداده است. با این حال ممکن است پزشک مصرف قرص خارجی ریسپریدون را برای بیمار ضروری بداند. در این زمینه می‌توانید از داروخانه آنلاین حال اقدام به خرید قرص ریسپریدون خارجی کنید.

قرص ریسپریدون معمولا به صورت یک، دو، سه و چهار میلی‌گرمی تهیه می‌شود و برای فروش در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌گیرد. برخی از انواع آن در دوزهای کم‌تر یا بیش‌تر هم در دسترس هستند. منظور از قرص ریسپریدون ۲ بسته دو میلی‌گرمی این دارو است که از آن بیش‌تر برای کاهش علائم اختلالات سایکوتیک از جمله اختلال دوقطبی و اسکیزوفرنی استفاده می‌شود. حداکثر میزان مصرف این دارو در بزرگسالان، ۱۶ میلی‌گرم است که در موارد شدید بیماری تجویز می‌شود. بیش‌تر مصرف‌کنندگان قرص ریسپریدون ۲ برای درمان سایکوز به دو بار مصرف این دارو در روز نیاز دارند.

خرید قرص ریسپریدون

نحوه خرید قرص ریسپریدون خارجی

با توجه به قیمت بالای قرص ریسپریدون خارجی، احتمال وجود نمونه‌های تقلبی آن در بازار دارو زیاد است. به همین دلیل توصیه می‌شود که به هیچ عنوان برای خرید قرص ریسپریدون خارجی از فضایی خارج از داروخانه‌های معتبر برای خرید آن اقدام نکنید. اگر زمان کافی برای جست‌و‌جو در داروخانه‌ها برای پیدا کردن قرص ریسپریدون خارجی یا ایرانی را ندارید، می‌توانید همین حالا از داروخانه آنلاین حال اقدام به خرید قرص ریسپریدون کنید. برای این کار تنها با چند کلیک به داروی مورد نظر خود دسترسی پیدا می‌کنید و به راحتی می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید. پس از ثبت سفارش و خرید دارو هم در کم‌ترین زمان ممکن، قرص ریسپیردون خود را درب منزل تحویل می‌گیرید.

بهترین متخصص برای تجویز ریسپریدون

قرص ریسپریدون یکی از داروهای پرکاربرد برای کنترل علائم روان‌پریشی در بیماران مبتلا به انواعی از بیماری‌ها مثل اسکیزوفرنی، اختلال دوقطبی و… است. گاهی پزشکان آن را برای درجاتی از اختلال اضطرابی و… هم تجویز می‌کنند. نکته مهم در مورد این دارو این است که به هیچ عنوان نباید بدون تجویز پزشک مصرف شود و هر نوع تغییر در دوز دارو باید منطبق با نظر پزشک باشد. اگر در مورد مصرف و خرید قرص ریسپریدون به راهنمایی تخصصی نیاز دارید، همین حالا از بخش مشاوره آنلاین پزشکی در «حال» استفاده کنید و از پزشک متخصص مغز و اعصاب راهنمایی بگیرید

منابع

https://www.nhs.uk

https://medlineplus.gov/druginfo/meds/a694015.html

https://www.webmd.com/drugs/2/drug-6283-2034/risperidone-oral/risperidone-oral/details

https://www.drugs.com/risperidone.html

http://elib.mui.ac.ir/site/catalogue/97981

https://www.medicinesforchildren.org.uk/medicines/risperidone-for-psychological-disorders/

 

سوالات متداول

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

11 ماه پیش

سایت خوبی بود استفاده شد هدف خارجی یا ایرانی فلان نیست بیشتر داروی ایرانی همشون استانداردند ولی بعضی داروهای خارجی عوارض کمتری دارند وگرنه
پاسخ دهید
0

مدیریت سایت

10 ماه پیش

سلام و وقت بخیر ممنون از نظر شما دوست عزیز
پاسخ دهید
0

مادرانه

12 ماه پیش

دکتر برای اختلال بیش فعالی برای پسر من تجویز کرده ولی الان 3 روزه که استفاده نکرده و میگه همش دلهره داره و دائم میگه سرم گیج میره بنظرتون ادامه بده مث قبل دوباره یا کلا قطع کنه داروشو؟
پاسخ دهید
0

مدیریت سایت

10 ماه پیش

سلام و وقت بخیر برای پاسخ به این سوال نیاز به بررسی اطلاعات بیشتر هست پیشنهاد میشود از خدمات مشاوره پزشکی آنلاین حال از طریق لینک زیر استفاده کنید. https://haal.ir/pwa/consultation/medical/137
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات