جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

خاک گربه / راهنمای خرید بهترین خاک گربه

خاک گربه
تاریخ بروزرسانی : ۲۱ فروردین

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

خاک گربه یا بستر گربه یکی از ضروری‌ترین چیزهایی است که برای نگهداری گربه در خانه به آن نیاز دارید. گربه‌ها به‌طور غریزی تمایل دارند که ادرار و مدفوع خود را دفع کنند؛ بنابراین عدم وجود خاک مناسب در خانه، شرایط را برای نگهداری آن‌ها سخت می‌کند.

استفاده از بسترهای نامناسب نمی‌تواند بو، گرد و غبار و انگل‌ها را به خوبی مهار کنند و در نهایت لازم است که به سراغ خرید خاک گربه مناسب بروید. مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند تا خاک گربه را بهتر بشناسید و بتوانید مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب و تهیه کنید.


تصویر خدمات اقساطی

کاربرد خاک گربه چیست؟

خاک گربه ظاهر ساده‌ای دارد؛ اما استفاده از آن بسیار مهم است و می‌تواند در کیفیت زندگی گربه خانگی شما اثرگذار باشد. اگر می‌خواهید بدانید که کاربرد خاک گربه چیست، باید به شما بگوییم که:

خاک گربه به گربه‌ها کمک می‌کند تا رد خود را پنهان کنند

اجداد گربه‌ها در طبیعت شکارچی بودند. بنابراین آن‌ها به‌طور غریزی تمایل به مخفی‌کردن ادرار و مدفوع خود برای پنهان‌ماندن دارند. وجود خاک به آن‌ها کمک می‌کند تا با پنهان‌کردن رد باقی‌مانده از خود، رفتار طبیعی داشته باشند.

خاک گربه باعث آسایش و راحتی گربه می‌شود

خرید خاک مناسب باعث می‌شود تا گربه خانگی‌تان برای همیشه سپاسگزار شما باشد. این خاک بستر امنی برای گربه است تا در خانه احساس راحتی و امنیت بیش‌تری داشته باشد.

خاک گربه از پخش بوی نامطبوع در خانه جلوگیری می‌کند

گربه‌ها در نبود خاک مناسب در خانه، ادرار و مدفوع خود را در نقاط مختلف رها می‌کنند و این موضوع می‌تواند باعث کثیف و بدبو‌شدن خانه شود.

به حفظ سلامتی اعضای خانواده کمک می‌کند

گرد و غبار ناشی از خاک‌های معمولی یکی از مشکلات رایج در خانه‌هایی است که گربه دارند. این گرد و غبار باعث ایجاد آلرژی و مشکلات تنفسی می‌شود. خرید یک خاک مناسب، نگرانی‌های خانواده‌ها را در زمینه این مشکلات کاهش می‌دهد.

شاید این موضوع هم برای شما جالب باشد: سرطان در گربه ها

کاربرد خاک گربه

خاک گربه بستری برای حفظ نظافت و آسایش گربه است و به تمیزکردن نیاز دارد

شناخت انواع خاک گربه

در حال حاضر انواع مختلفی از خاک مخصوص گربه، تولید و عرضه می‌شود تا پاسخگوی نیاز گربه‌ها و صاحبان‌شان باشد. پرکاربردترین انواع خاک مناسب گربه شامل موارد زیر است:

بستر خاک رس

بستر خاک رس رایج‌ترین انواع آن است که قابلیت جذب بالایی دارد و بوهای طبیعی را کنترل می‌کند. نوع بنتونیت گرانوله آن بسیار مناسب است؛ چون پس از تماس با ادرار و مدفوع گربه، گلوله می‌شود و شما می‌توانید با خارج‌کردن گلوله‌ها، خاک را تمیز کنید.

خاک گربه سیلیکاژل

این نوع خاک که در حال محبوب‌شدن است، به اندازه خاک رس گرد و خاک ندارد، ماندگاری بیش‌تری دارد و بوهای نامطبوع را به شکل خوبی کنترل می‌کند.

بسترهای زیست تخریب‌پذیر

این بسترها از جمله کاج، گندم، ذرت و… وزن سبکی دارند، گرد و غبار آن‌ها کم است و قدرت جذب رطوبت بالایی دارند. ضمنا دوستدار محیط زیست و گزینه‌های خوبی برای کنترل بوهای نامطبوع هستند.

درمان حساسیت به گربه را در اینجا یاد بگیرید

بهترین برندهای مخصوص خاک گربه

خرید خاک گربه ظاهرا کار سختی نیست؛ اما لازم است که شما چند عامل قیمت، کنترل بو، میزان گرد و غبار، قابلیت جذب، میزان جمع‌شدن، در دسترس‌بودن، داشتن یا نداشتن رایحه خاص و… را در نظر بگیرید. البته مهم‌ترین گزینه در انتخاب خاک مخصوص گربه، خود گربه و ترجیح او است! شما باید کشف کنید که چه خاکی مورد علاقه گربه شماست و به راحتی از آن استفاده خواهد کرد.

شاید این موضوع هم برای شما جالب باشد: علت غذا نخوردن گربه ها

خرید خاک گربه

مهم‌ترین گزینه برای خرید خاک گربه، میزان علاقه‌مندی و رضایت گربه است

در حال حاضر برندهای مختلفی از این محصول در کشور ما موجود است. شما می‌توانید با مراجعه به پت شاپ‌های معتبر از جمله فروشگاه سلامت «حال» آن‌ها را تهیه کنید. اگر برای خرید خاک گربه به راهنمایی تخصصی نیاز دارید، می‌توانید از خدمات دامپزشک تلفنی برای انتخاب خاک مناسب گربه خود کمک بگیرید.

درمان اسهال گربه را در این مقاله بخوانید

ویژگی‌های خاک گربه خوب

خاک مناسب برای گربه آن است که همه نیازهای گربه شما را به خوبی برطرف کند و مورد قبول صاحب گربه هم باشد! بعضی از ویژگی‌های خاک گربه خوب عبارتند از:

  • داشتن بافت ریز و نرم برای لمس بهتر پنجه گربه با آن
  • بدون بو و رایحه تند
  • جذب مناسب رطوبت برای عدم آغشته‌شدن پا یا دم گربه به ادرار و مدفوع
  • جاذب بو برای کنترل بوی آمونیاک و سایر بوهای جعبه گربه
  • گرد و غبار کم برای تمیز ماندن ریه‌های گربه و سلامت اعضای خانواده

درباره دیابت در گربه ها بیشتر بخوانید

مقدار مناسب خاک گربه

گربه‌ها موجودات حساسی هستند و وجود خاک زیاد یا کم در جعبه آن‌ها می‌تواند مانعی برای استفاده مناسب از آن باشد. یک دستورالعمل کلی برای ریختن خاک در جعبه گربه وجود دارد که نشان می‌دهد مقدار مناسب خاک، حدود هفت تا ده سانتی‌متر است. یعنی شما باید این مقدار خاک را به خوبی در جعبه گربه خود پخش کنید تا او احساس راحتی داشته باشد.

البته لازم است به رفتار گربه خود هم توجه کنید. بعضی از آن‌ها ممکن است مقدار دیگری از خاک را ترجیح دهند. به کسانی که چند گربه دارند هم توصیه می‌شود به جای پرکردن یک جعبه گربه، از چند جعبه مختلف استفاده کنند.

درمان قارچ پوستی گربه را در این مطلب بخوانید

 

سوالات متداول

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”راه کاهش و رفع بوی بد خاک گربه چیست” answer-0=”برای کاهش بوی بد خاک گربه به نظر می‌رسد اگر دو بار در روز گلوله‌های جمع‌شده را از بستر خارج کنید و نظافت ماهانه بستر را به خوبی انجام دهید، بوی بد خاک تا حد زیادی رفع می‌شود.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”بهترین خاک گربه چیست؟” answer-1=”بهترین خاک گربه آن است که بافت و کیفیت مناسبی داشته باشد، جاذب خوبی برای بو و رطوبت باشد و از همه مهم‌تر، بتواند رضایت گربه شما را جلب کند.” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

 

 

 

منابع

catbehaviorassociates.com

preventivevet.com

prettylitter.com

thesprucepets.com

 

 

 

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات