جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

درمان بوی بد دهان / اسم قرص برای رفع بوی بد دهان

بوی بد دهان
تاریخ بروزرسانی : ۱۸ بهمن

این مقاله توسط میلاد دودانگه تایید شده است.

”شما میتوانید با 15% تخفیف با این پزشک به صورت آنلاین صحبت کنید.“

تصویر https://haal.ir/Storage/Profile/ProfilePic/p-8d67b873-76bb-48aa-afaa-077d884c08bc.jpg
میلاد دودانگه
پزشک عمومی و خانواده
برای کپی کد تخفیف اینجا کلیک کنید

بوی بد دهان، که به آن هالیتوز هم گفته می‌شود، یکی از مشکلات بزرگ برای افراد به حساب می‌آید، قرص برای رفع بوی بد دهان ناشی از معده و یا مشکلات دیگر می‌تواند بسیار مفید و کمک کننده باشد. در واقع بوی بد دهان که با مسواک زدن رفع نشود، نشانه هالیتوز است. جای تعجب نیست که قفسه‌های فروشگاه‌ها مملو از انواع آدامس‌ها، دهانشویه‌ها، خوشبو کننده‌های دهان و محصولات دیگری است که برای مقابله با بوی بد دهان طراحی و تولید شده‌اند.

اما بسیاری از این روش‌ها فقط به صورت موقتی بوی بد را کاهش می‌دهند و نمی‌توانند مشکل اصلی را برطرف کنند. پزشکان معتقدند که علت بدبویی دهان به مصرف برخی از غذاها، شرایط بهداشتی و عادات افراد مرتبط است. در بسیاری از موارد می‌توان با رعایت مناسب بهداشت دهان، این بو را کاهش داد. اگر این مشکلات با تکنیک‌های ساده خود مراقبتی بهبود پیدا نمی‌کند، لازم است که حتما از یک پزشک کمک بگیرید. مشاوره آنلاین پزشکی با پزشکان متخصص حال می‌تواند در این مورد به شما کمک کند.

بد بویی دهان بسته به علت مشکل در هر فرد متفاوت است. بهتر است از یک دوست یا بستگان نزدیک خود بخواهید که بوی دهان شما را ارزیابی کنند. بررسی این بو توسط خود شخص ممکن است دشوار باشد. اگر کسی در دسترس نیست، یکی از راه‌های بررسی بو این است که مچ دست خود را لیس بزنید و اجازه دهید تا خشک شود. سپس آن را بو کنید. بویی که از این جا حس می‌شود احتمالا نشان دهنده هالیتوز است.

برخی از افراد با وجود عدم بوی بد در دهان یا بوی بسیار کم، همیشه نگران آن هستند و حس می‌کنند دهان یا تنفس بد بویی دارند. به این بیماری هالیتو فوبیا گفته می‌شود که می‌تواند منجر به رفتار وسواسی در تمیز کردن دهان شود. برای مطالعه بیشتر درباره انواع فوبیا می‌توانید این مقاله را بخوانید.

عناوین مقاله
1 علت بوی بد دهان 2 دلایل نادر بدبویی دهان 3 راه های رفع بوی بد دهان 4 بوی بد دهان ناشی از معده5 اسم قرص برای رفع بوی بد دهان6 علت بوی بد دهان کودکان7 علت بوی بد دهان در صبح8 درمان خانگی بوی بد دهان9 برای بوی بد دهان چه موقع به پزشک مراجعه کنیم10 راهنمایی برای بوی بد دهان11 سوالات متداول درباره بوی بد دهان

تصویر خدمات اقساطی

علت بوی بد دهان

عوامل مختلفی می‌توانند دلیل بوی بد دهان باشند که قرص رفع بوی بد دهان برای همه آن‌ها کاربرد ندارد چند مورد از این دلایل احتمالی عبارتند از:

مصرف دخانیات و تنباکو

استعمال دخانیات مثل سیگار کشیدن و… باعث ایجاد بوی نامطبوع در دهان می‌شوند. علاوه بر این، احتمال بروز بیماری لثه در این افراد بالاتر می‌رود که همین موضوع هم می‌تواند به بد بو شدن دهان منجر شود. این مواد در خشک شدن دهان و کاهش بزاق هم نقش دارند.

تغذیه

تجزیه ذرات غذا که در لا به لای دندان‌ها قرار می‌گیرند، یکی از عوامل ایجاد بدبویی دهان است. هم‌چنین برخی از غذاها مثل سیر و پیاز هم باعث چنین بویی می‌شوند. حتی پس از هضم غذا هم ترکیبات حاصل از تجزیه آن‌ها از طریق خون به نواحی مختلف بدن منتقل شده و می‌تواند تنفس بد بو و بوی ناخوشایند در دهان را ایجاد کند.

می‌توانید درباره آفت دهان و درمان آن نیز این مطلب را بخوانید

برای تشخیص آسان بیماری از دکتر آنلاین رایگان کمک بگیر

بهداشت دهان و دندان

مسواک زدن و کشیدن نخ دندان باعث می‌شود که ذرات کوچک غذا از لا به لای دندان‌ها خارج شود. در صورت باقی ماندن این ذرات، تجزیه آن‌ها باعث بوی نامطبوع می‌شود. اگر مسواک زدن منطم نباشد، مجموعه‌ای از باکتری به نام پلاک بر روی دندان‌ها ایجاد می‌شود. این پلاک می‌تواند لثه‌ها را تحریک کرده و باعث التهاب بین دندان‌ها و لثه‌ها شود که به آن پریودنتیت می‌گویند. تمیز نکردن یا تمیز کردن نا منظم پروتزهای دندانی هم از طریق جمع شدن باکتری‌ها باعث ایجاد بوی بد در دهان می‌شود.

بیشتر بدانید: چه چیزی برای دندان درد خوب است؟

مسواک زدن برای بوی بد دهان

پوسیدگی دندان‌ها و مشکلات لثه هم از جمله عواملی هستند که باعث بوی بد در دهان می‌شوند. وجود حفره در دندان‌ها باعث گیر افتادن باقی مانده مواد غذایی در آن‌ها شده و به دلیل عدم امکان تمیز کردن آن‌ها با مسواک، باکتری‌ها جمع شده و بوی بد ایجاد می‌شود.

رژیم غذایی نامتعادل

برنامه‌های غذایی خاص که بر ناشتا بودن تاکید دارند و رژیم‌های کم کربوهیدرات ممکن است باعث هالیتوز شوند. این موضوع به دلیل تجزیه چربی‌های تولید کننده یک ماده شیمیایی به نام کتون روی می‌دهد. بوی ناشی از کتون‌ها بویی قوی و ناخوشایند است.

قرص برای بوی بد دهان

برخی از داروها با کاهش بزاق دهان باعث افزایش بوی نامطبوع آن می‌شوند. انواعی از داروها هم پس از تجزیه و آزاد شدن مواد شیمیایی موجود در آن‌ها به ایجاد بود منجر می‌شوند. مثلا داروهای مورد استفاده در درمان آنژین، داروهای مورد نیاز شیمی درمانی و برخی از آرامبخش‌ها مثل فنوتیازین‌ها از مواردی هستند که به بدبویی دهان منجر می‌شوند. افرادی که از مکمل‌های ویتامین به مقدار زیاد استفاده می‌کنند هم گاهی به چنین مشکلی دچار می‌شوند.

سوالات پزشکی خود را میتوانید از دکتر آنلاین رایگان حال بپرسید.

مشکلات دهان، بینی و گلو

گاهی اوقات سنگ‌های کوچک و سرشار از باکتری بر روی لوزه‌های پشت گلو ایجاد می‌شوند که می‌توانند باعث بدبویی دهان شوند. هم‌چنین عفونت یا التهاب در بینی، التهاب لوزه یا عفونت سینوس‌ها هم ممکن است به هالیتوز منجر شود. باکتری‌های موجود در مخاط بدن در هنگام مبارزه با انواع عفونت مثل سینوزیت باعث ایجاد بوی بد در دهان می‌شوند. می‌توانید درباره علائم سینوزیت و درمان آن این مطلب را بخوانید

خشکی دهان

بزاق دهان نقش مهمی در سلامتی دندان‌ها و ایجاد تنفس با بوی مطبوع دارد. این ماده باعث شست و شو و از بین بردن مواد تجمع یافته ناخواسته در دهان می‌شود و به تجزیه غذا کمک می‌کند. اگر بزاق به اندازه کافی تولید نشود، ممکن است که دهان خشک شده و بوی بد ایجاد شود. از عوامل ایجاد خشکی دهان می‌توان به مصرف برخی از داروها، نوشیدن الکل، استعمال دخانیات و مصرف کافئین زیاد اشاره کرد.

آیا خشکی دهان باعث پوسیدگی دندان می‌شود؟

برخی از بیماری‌ها

بعضی از انواع سرطان‌ها، نارسایی کبد یا کلیه و سایر بیماری‌های متابولیکی به دلیل ترکیبات شیمیایی خاصی که ایجاد می‌کنند، می‌توانند باعث هالیتوز شوند. بیماری رفلاکس معده هم از طریق ورود اسید معده به مری در ایجاد یا تشدید بدبویی دهان نقش دارد. علاوه بر مواردی که ذکر شد، پزشکان دلایل دیگری هم برای ایجاد بوی بد در دهان در نظر می‌گیرند که گرچه نادر است، اما در مواردی می‌توانند به هالیتوز منجر شود.

بوی بد دهان

دلایل نادر بدبویی دهان

برخی موارد نیز هستند که باعث بوی بد دهان می‌شوند اما موارد نادری هستند و جزو دلایل اصلی نمی‌باشند

کتواسیدوز دیابتی

وقتی که سطح انسولین فرد دیابتی بسیار کم باشد، بدن او دیگر نمی‌تواند از قند استفاده کند و به جای آن به استفاده از ذخیره چربی روی می‌آورد. با تجزیه چربی، کتون زیادی تولید و جمع می‌شود. زیاد شدن کتون‌ها در بدن علاوه بر سمی بودن ممکن است به ایجاد بوی بد دهان و تنفس بد بو منجر شود. کتواسیدوز یک بیماری جدی است که در صورت عدم پیگیری می‌تواند تهدید کننده زندگی باشد.

انسداد روده

استفراغ طولانی مدت به ویژه در افراد مبتلا به انسداد روده می‌تواند باعث ایجاد بد بویی دهان (بویی شبیه مدفوع) شود.

بیماری برونشکتازی

این یک بیماری طولانی مدت است که در آن، مجاری تنفسی از حد طبیعی گشاد‌تر خواهد شد که به نرمی بیش از حد و زخم شدن آن منجر می‌شود. این مسئله با تجمع مخاط و عفونت مداوم ریه، باعث بوی بد در دهان می‌شود.

پنومونی آسپیراسیون

این بیماری به تورم یا عفونت در ریه‌ها و مجاری هوایی به دلیل برگشت غذا و مایعات گفته می‌شود.

راه های رفع بوی بد دهان

برای کاهش بوی بد در دهان باید از ایجاد حفره در دندان‌ها و بیماری‌های لثه جلوگیری کنید. برای این کار لازم است که بهداشت دهان و دندان به طور مداوم رعایت شود. روش‌های درمانی بسته به علت بو می‌تواند متفاوت باشد. در صورتی که بدبویی دهان به دلیل یک مشکل زمینه‌ای است، دندانپزشک شما را به یک پزشک دیگر ارجاع می‌دهد. اما در صورتی که این مشکل به دلیل مشکلات دهان و دندان باشد، دندانپزشک آنلاین می‌تواند از طریق روش‌های زیر به رفع بدبویی دهان کمک کند:

تجویز دهان شویه و خمیر دندان مناسب

اگر وجود بوی بد در دهان به دلیل تجمع باکتری‌ها (پلاک) بر روی دندان‌ها باشد، دندانپزشک می‌تواند از طریق تجویز دهان شویه مناسب برای رفع باکتری‌ها به شما کمک کند. هم‌چنین استفاده از یک خمیر دندان حاوی مواد آنتی باکتریال برای از بین بردن باکتری‌های ایجاد کننده پلاک هم مفید است. البته می‌توانید خمیردندان یا دهانشویه مدنظرتان را از فروشگاه آنلاین حال نیز خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید

درمان بیماری‌های دندان و لثه

در صورت ابتلا به مشکلات لثه لازم است که به یک متخصص لثه یا پریودنتیست مراجعه کنید. بیماری‌های لثه می‌توانند باعث فاصله گرفتن لثه‌ها از دندان‌ها و ایجاد فضای مناسب برای تجمع و رشد باکتری‌های ایجاد کننده بو شوند. گاهی شست و شوی مناسب و حرفه‌ای می‌تواند این باکتری‌ها را از بین ببرد. هم‌چنین ترمیم پوسیدگی‌های دندانی و… هم به رفع بدبویی دهان کمک می‌کند؛ چون جمع شدن باکتری در این فضاها می‌تواند باعث پرورش آن‌ها شود.

رفع مشکلات دهان کودک برای جلوگیری از بوی بد آن

انجام معاینات منظم دندانپزشکی از پوسیدگی شدید دندان‌ها و مشکلات دهان و دندان جلوگیری می‌کند

قرص برای بوی بد دهان

معمولا اگز مشکل از عفونت دندان شما باشد پزشک انواع آنتی بیوتیک را تجویز می‌کند زیرا ابتدا باید عفونت دندان برطرف شود و سپس عملیات ترمیم یا حتی کشیدن دندان پوسیده انجام شود. اما اگر مشکل ازمعده شما باشد باید ادامه مقاله را مطالعه کنید.

بوی بد دهان ناشی از معده

بدبویی دهان همیشه به دلیل مشکلات دهان و دندان و یا عدم رعایت بهداشت آن‌ها نیست. گاهی این بو به دلیل مشکلات مربوط به گوارش و تغذیه افراد ایجاد می‌شود. در بعضی مواقع، بوی بد دهان ناشی از فعالیت یک باکتری موجود در معده به نام هلیکوباکتر پیلوری است. این باکتری یکی از اصلی‌ترین عوامل ایجاد کننده زخم معده است که می‌تواند در ایجاد برخی از انواع سرطان معده هم نقش داشته باشد. درباره آزمایش هلیکوباکتر و نحوه انجام آن را بیشتر بدانید.

علاوه بر اثرات این باکتری، وجود یک عفونت در معده هم می‌تواند به بد بو شدن دهان منجر شود. عفونت معده معمولا با عوارض دیگری مثل حالت تهوع و استفراغ، دل پیچه و اسهال همراه است. در صورت شدید بودن علائم و از دست دادن آب زیاد، کم آبی بدن و خشکی دهان هم  این بدبویی را تشدید می‌کند. بدبویی دهان همراه با سوزش معده هم ممکن است در اثر بازگشت اسید معده به مری باشد. مصرف بعضی غذاها با تحریک اسید بیشتر در معده باعث بدبویی دهان می‌شوند. برای درمان این موارد حتما باید با پزشک مشورت کنید. درمان آن‌ها باعث از بین رفع بوی نامطبوع ناشی از این مشکلات می‌شود. اگر می‌خواهید درباره سوزش معده بیشتر بدانید، این مقاله را مطالعه کنید.

اسم قرص برای رفع بوی بد دهان

پزشکان برای درمان بوی بد دهان در اولین گام به دنبال علت اصلی آن می‌گردند. ریشه بد بویی دهان گاهی در دهان و دندان است و گاهی در معده، گلو، بینی و…. پس از شناسایی علت آن، درمان مناسب را انتخاب کرده و تداوم درمان به رفع بوی بد منجر می‌شود.

قرص برای رفع بوی بد دهان ناشی از معده

در صورتی که بدبویی دهان با این روش‌ها بهبود نیافت، می‌توان با استفاده از قرص برای رفع بوی بد دهان ناشی از معده آن را کاهش داد و یا برطرف کرد. البته نباید فراموش کنید که ما به شما مصرف خودسرانه هیچ قرصی را توصیه نمی‌کنیم. لازم است پیش از مصرف آن‌ها حتما با یک پزشک مشورت و راهنمایی لازم را دریافت کنید. قرص برای رفع بوی بد دهان می‌تواند یکی از موارد زیر باشد. البته می‌توانید داروهای زیر را از داروخانه آنلاین حال نیز سفارش داده و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

  • مترونیدازول

این قرص به عنوان پرکاربردترین ترکیب برای درمان بدبویی دهان ناشی از عفونت‌ها استفاده می‌شود. لازم است که مصرف این دارو توسط پزشک تجویز شود و از مصرف خودسرانه آن خودداری کنید.

  • اشتوتزن

این دارو با کمک ترکیبات دارای کلروفیل به رفع بدبویی دهان و تنفس کمک می‌کند. مصرف روزانه دو تا سه عدد از این قرص توصیه می‌شود.

  • لاکتوگام

پروبیوتیک‌های موجود در این قرص، جایگزین دهانشویه هستند و باعث از بین رفتن باکتری‌های مضر دهان می‌شوند.

  • کلرهگزیدین

این یک داروی ضدعفونی کننده شیمیایی است که غلظت پایین آن در دهان شویه‌ها هم به کار برده می‌شود. این دارو علاوه بر اثرگذاری در رفع انواع باکتری‌ها، در کنترل قارچ‌ها و ویروس‌ها هم موثر است.

  • ستیل پیریدینیوم کلراید

این ماده در دهانشویه‌ها، قرص‌های جویدنی خوشبو کننده دهان، اسپری‌های تنفسی و… به کار می‌رود. خواص ضد باکتری و ضد میکروبی آن در رفع بدبویی دهان نقش دارد.

  • دی اکسید کلر

خواص ضد عفونی و اکسید کنندگی این ماده باعث رفع میکروب‌ها، قارچ‌ها، ویروس‌ها و انواع باکتری‌ها می‌شود. از آن برای ضد عفونی کردن آب آشامیدنی هم استفاده می‌شود.

  • داروهای کاهش دهنده رفلاکس معده

مصرف داروهایی مثل سایمتیدین که در کاهش اسید معده و درمان رفلاکس نقش دارند، می‌توانند باعث رفع بدبویی دهان هم شوند.

علت بوی بد دهان کودکان

کودکان معمولا شیرینی زیاد می‌خورند و برخی از آن‌ها علاقه‌ای به مسواک زدن و رعایت بهداشت دهان و دندان ندارند. این مسئله، اصلی‌ترین دلیل بدبویی دهان کودکان است. لازم است که سلامت دندان‌ها و لثه‌های کودکان هر شش ماه توسط دندانپزشک بررسی و در صورت وجود مشکل، نسبت به رفع آن اقدام کرد. از دیگر دلایل آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بوی بد دهان کودکان

  • وجود عفونت در دهان یا عفونت‌های سینوسی
  • تورم در لوزه‌ها و التهاب و تجمع باکتری در آن‌ها
  • وجود جسم خارجی در مجرای بینی کودک و ایجاد عفونت در اثر آن
  • کم آبی بدن کودک و کمبود بزاق و خشکی دهان
  • مصرف غذاهای حاوی پروتئین زیاد

اگر به دنبال قرص برای رفع بوی بد دهان ناشی از معده در کودکان هستید حتما با متخصص اطفال آنلاین صحبت کنید و از او مشورت بگیرید

علت بوی بد دهان در صبح

بدبویی درهان در صبج، یکی از مشکلات شایع در افراد است. بسیاری از شما احتمالا چنین وضعیتی را تجربه می‌کنید. این بو  معمولا پس از مسواک زدن و خوردن صبحانه به کلی رفع می‌شود. در چنین شرایطی این عارضه معمولا به دلایل زیر ایجاد می‌شود؛

  • کاهش ترشح بزاق در شب و خشک شدن دهان. این مسئله به باکتری‌ها فضا و فرصت مناسبی برای تکثیر شدن می‌دهد که در نهایت به بوی بد منجر می‌شود.
  • کارهایی که به ایجاد اختلال در آنزیم‌های تولید کننده بزاق منجر می‌شود؛ مثل مصرف الکل، سیگار کشیدن، خوردن غذاهای خاص و…
  • رفلاکس معده. برگشت اسید معده به مری با خوابیدن تشدید می‌شود. این موضوع می‌تواند عامل بدبویی دهان افراد در هنگام بیدار شدن از خواب باشد.
  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان. عدم استفاده از مسواک، نخ دندان و دهانشویه پیش از خواب، احتمالا به بد بو شدن دهان در صبح روز بعد منجر می‌شود.

بوی بد دهان در صبح

درمان خانگی بوی بد دهان

برای درمان اصولی بد بویی دهان، حتما باید با پزشک مشورت کنید تا علت دقیق آن مشخص شود. اما در کنار درمان این مشکلات، تغییر در سبک زندگی و درمان‌های خانگی هم می‌تواند یک راه موثر برای درمان بدبویی دهان باشد. از جمله این موارد می‌توان به روش‌های زیر اشاره کرد:

مسواک زدن منظم دندان‌ها

حتما حداقل دو بار در روز باید مسواک بزنید. بهتر است این کار را بعد از هر وعده غذایی انجام دهید.

استفاده از نخ دندان

مسواک زدن فقط حدود ۶۰ درصد از سطح دندان‌ها را تمیز می‌کند. نخ دندان باعث کاهش تجمع ذرات بین دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی آن‌ها می‌شود.

تمیز کردن پروتزهای دندانی و…

هر چیزی که در دهان قرار می‌گیرد، از جمله پروتز دندان، پل، محافظ و… باید طبق توصیه پزشک به صورت مرتب تمیز شود. تمیز کردن آن‌ها از جمع شدن باکتری‌ها و انتقال آن‌ها به دهان جلوگیری می‌کند. تعویض مسواک هر دو یا سه ماه هم به دلایل مشابه مهم است.

مسواک زدن زبان

باکتری‌ها، ذرات غذا و سلول‌‌های مرده دهان معمولا روی زبان جمع می‌شوند. این مسئله به ویژه در افراد سیگاری و کسانی که دهان خشک دارند بیشتر است. مسواک زدن گاه به گاه زبان می‌تواند مفید باشد.

نوشیدن آب کافی

کم آبی بدن به دلیل عدم نوشیدن آب کافی یا مصرف موادی که باعث کم آب شدن بدن می‌شوند -مثل الکل، نمک و…- باعث خشکی دهان می‌شود. جویدن آدامس‌های بدون قند به تحریک بزاق کمک می‌کند. هم‌چنین نوشیدن آب کافی با هیدراته نگه داشتن بدن، از خشکی دهان پیشگیری می‌کند. در صورت خشکی مزمن دهان، پزشک می‌تواند دارویی برای تحریک جریان بزاق پیشنهاد کند.

نوشیدن آب

آب برای رفع بوی بد دهان

رژیم غذایی

از مصرف زیاد پیاز، سیر و غذاهای پر ادویه خودداری کنید. غذاهای قندی هم می‌توانند باعث بدبویی دهان شوند. کاهش مصرف قهوه و الکل هم از روش‌های کاهش بوی بد در دهان است. اگر با وجود رعایت این موارد، بد بویی دهان هم‌چنان ادامه داشت، بهتر است برای انجام معاینات و آزمایش‌های دقیق برای تعیین علت این بدبویی به پزشک مراجعه کنید.

برای بوی بد دهان چه موقع به پزشک مراجعه کنیم

اگر احساس می‌کنید که دهان شما بد بو است، باید در ابتدا عادات غذایی و بهداشتی خود را مرور کنید. سعی کنید با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی مثل مسواک زدن بعد غذا، کشیدن نخ دندان، نوشیدن آب به اندازه کافی و… آن را برطرف کنید. اگر بعد از ایجاد چنین تغییراتی، بدبویی دهان هم‌چنان ادامه داشت، باید با یک دندانپزشک آنلاین در این خصوص مشورت کنید زیرا لازم است که سلامت دندان‌ها و لثه شما مورد بررسی قرار گیرد. در صورت سلامتی دندان‌ها و زمانی که دندانپزشک مشکوک به وجود مشکل دیگری در سلامتی شما شود، به دکتر آنلاین داخلی ارجاع داده خواهید شد.

پس از مراجعه به پزشک لازم است که معاینات و آزمایشات لازم را برای تشخیص بیماری، مطابق نظر پزشک انجام دهید. بعد از مشخص شدن عامل اصلی بدبویی دهان، با رعایت توصیه‌های دارویی و بهداشتی ارائه شده توسط پزشک و به کار گرفتن روش‌های خانگی به خوبی می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

بیشتر بخوانید: دندان پزشکی اقساطی

راهنمایی برای بوی بد دهان

وجود بوی بد در دهان یک مشکل شایع است که افراد بسیاری به آن دچارند. اصلی‌ترین علت آن، عدم رعایت بهداشت مناسب دهان و دندان از جمله مسواک زدن است. اما در برخی موارد، این مسئله می‌تواند نشانه‌ای از وجود یک مشکل در سلامتی فرد مثل مشکلات معده، بیماری‌های لثه، دیابت و… باشد. چنان‌چه برای بررسی علت بوی بد دهان خود به مشورت با پزشک نیاز دارید، همین حالا از مشاوره آنلاین پزشکی حال راهنمایی بگیرید.

 

سوالات متداول درباره بوی بد دهان

قرص برای بوی بد دهان چی خوبه؟

مترونیدازول یکی از پرمصرف ترین موارد است اما اگر داروی دیگری را می‌خواهید می‌توانید در مقاله آن‌ها را پیدا کنید

دلیل بوی بد دهان با وجود مسواک زدن چیست؟

ترشح پشت حلق، عفونت‌های تنفسی و لوزه‌ها، مشکلات سینوسی، دیابت، مشکلات کبدی و کلیوی و هم‌چنین برخی از اختلالات خونی باعث بدبویی دهان می‌شوند. در موارد نادر هم نشانه‌ای از سرطان یا مشکلات جدی مثل اختلالات متابولیکی است.

برای رفع بوی بد دهان چه باید کرد؟

حداقل روزی دو بار به مدت دو دقیقه مسواک بزنید و از خمیر دندان‌های حاوی فلوراید استفاده کنید. ضمنا مسواک زدن زبان و کشیدن نخ دندان هم می‌تواند به کاهش بدبویی دهان کمک کند.

اسم قرص برای رفع بوی بد دهان

اشتوتزن و مترونیتازول و لاکتوگام جزو موارد پرکاربرد هستند

برای از بین بردن دائمی بدبویی دهان چه کنیم؟

لازم است در صورت وجود یک بیماری خاص که منجر به بدبویی دهان می‌شود، اقدامات درمانی لازم را انجام دهید. هم‌چنین تغییر سبک زندگی، خوردن غذاهای سالم، نوشیدن آب کافی و مسواک زدن منظم به این کار کمک می‌کند.

برای درمان بوی بد دهان از چه پزشکی کمک بگیریم؟

برای این کار می‌توانید در ابتدا به یک دندانپزشک مراجعه و سلامت دهان و دندان خود را بررسی کنید. در صورت مشکوک شدن پزشک به مشکلی غیر از اختلالات دندانی، او شما را به پزشک دیگری ارجاع می‌دهد.

برای بوی بد دهان چه قرصی بخوریم

مترونیدازول یکی از پرمصرف ترین موارد است اما قرص های اشتوتزن و مترونیتازول و لاکتوگام نیز از مواردی هستند که برای بوی بد دهان استفاده می‌شوند

منابع

www.mayoclinic.org

www.medicalnewstoday.com

drhakemzadeh.com

www.mouthhealthy.org

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

سپهر علینژاد

11 ماه پیش

بنظرم همیشه علت بوی بد دهان مربوط به خراب بودن دندون نیس و جرم گیری سالانه میتونه به از بین بردن بوی بد دهن کمک بکنه.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات