۵ نکته مهم انگیزشی هنگامی که افسرده هستید

پشتیبانی حال
نکات-انگیزشی
۱۷ شهریور

وقتی ما افسرده هستیم، اغلب انگیزه ای برای انجام کارها نداریم. ممکن است ما انگیزه ای برای انجام وظایف دشوار نداشته باشیم و یا حتی ممکن است انگیزه ای برای مراقبت اولیه از خودمان از قبیل دوش گرفتن و خوردن نداشته باشیم. در اینجا نکاتی وجود دارد که بدانیم چگونه هنگام احساس افسردگی با استفاده از نکات انگیزشی انرژی بگیریم.

قانون اول نیوتن را هنگامی که افسرده هستید، به یاد داشته باشید
اولین قانون حرکت نیوتن می گوید: “یک جسم در حالت استراحت در حالت استراحت باقی می ماند و جسم در حـال حرکت با همان سرعت و در همان جهت حرکت می کند، مگر اینکه توسط یک نیروی نامتقارن به آن وارد شود .”
این به ما کمک می کند تا به یاد داشته باشیم که اگر ما در حـال استراحت باشیم، احتمالا در حالت استراحت باقی می مانیم مگر اینکه کاری متفاوت با آن انجام دهیم.در اینجا 5 نکته برای کمک به انگیزه در هنگام افسردگی وجود دارد :

5 نکته برای ایجاد انگیزه در هنگام افسردگی

گامهای کوچکی بردارید 

هدف در اینجا این است که از حالت “استراحت” خارج شوید. چه کاری را می توانید انجام دهید که متفاوت باشد ؟ اگر ورزش نکردید، انتظار می رود که کمی بدوید. یک هدف قابل توجه ممکن است شروع به راه رفتن در اطراف بلوک و یا حتی درون پارکینگ باشد . اگر خانه شما کثیف و نا مرتب
است ، خانه ای کاملا تمیز را انتظار نداشته باشید . بانظافت یک منطقه کوچک در آشپزخانه شروع کنید. شروع کوچک و سپس ادامه دادن .

هنگامی که یک کار کوچک را انجام دادید ، آن را جشن بگیرید! برای انجام اینکار به خودتان افتخار کنید. شما الان به طور رسمی  از “استراحت” بیرون آمده اید . این حس موفقیت، به احتمال زیاد شما را به انجام کارهای بیشترتشویق می کند.

تمرکز بر آنچه شما ار انجام دادن آن لذت می برید. همیشه راحت تراین است کارهائی را انجام دهید که از آنها لذت می برید . اگر میخواهید خودتان را به ورزش تحریک کنید، تمرینهای مورد علاقه خود را انتخاب کنید. اگر شما نیاز به ایجاد انگیزه برای تمیز کردن خانه دارید، با کارهایی که از آن لذت می برید شروع کنید یا حداقل کارهایی که کمتر دوست دارید را آخر از همه انجام دهید .لذت نتیجه را در ذهن داشته باشیدهنگامی که شما تلاش می کنید خودتان را برای انجام کارهای خود انگیزه دهید، ایده خوبی برای حفظ مرحله پایانی در  ذهن تان است. اگر دوباره تمرینات را شروع کنید، در پایان چه چیزی را به دست آورید؟ به احتمال زیاد انرژی بیشتری دریافت خواهید کرد و خلق و خوی بهتر خواهد بود ، اگر بر روی تمیز کردن خانه کار می کنید، محیطی آرامش بخش تری در انتها خواهید داشت که تاثیر مثبتی روی خلق و خوی شما خواهد گذاشت.درخواست پشتیبانی اغلب دشوار است شروع به کار کردن برروی خودتان سخت است . یک نفر برای کمک به خودتان پیدا کنید گاهی اوقات حتی می توانید کمک بگیرید در انجام کارهایی که شما واقعا دوست ندارید .
امیدواریم این پنج نکته بتوانند به شما انگیزه دهند.

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «حال»‌ وصل شوید.
همین حالا مشاوره رایگان را شروع کنید

مقالات مرتبط