جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

قرص نکسیوم / قیمت و خرید قرص nexium

قرص نکسیوم
تاریخ بروزرسانی : ۱۰ مهر

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

قرص نکسیوم ۲۰ از مهم‌ترین داروهای کاهش‌دهنده اسید معده یا مهارکننده پمپ پروتون است که برای طیف وسیعی از بیماری‌های گوارشی تجویز می‌شود. این دارو می‌تواند به پیشگیری و درمان آسیب‌های ناشی از ورود اسید معده به مری و زخم‌های ناشی از آن کمک کند. مصرف قرص nexium باید با تجویز و توصیه دکتر گوارش آنلاین در دوزهای مجاز و برای مدت زمان معمولا کوتاه انجام شود. پس در صورتی که با علائم گوارشی مثل سوزش سر دل، درد معده و… مواجه هستید، در اولین فرصت از راهنمایی یک پزشک استفاده کنید و در صورت نیاز، از مصرف این دارو برای رفع مشکلات خود کمک بگیرید. این مقاله به معرفی قرص Nexium و شرایط استفاده از قرص نکسیوم ۲۰ برای نوزاد می‌پردازد. برای طرح سوالات خود در این زمینه می‌توانید از مشاوره آنلاین پزشکی نیز استفاده کنید و از پزشک مورد نظر طئوال خود را مطرح کنید.

قرص نکسیوم ۲۰


تصویر خدمات اقساطی

قرص نکسیوم چیست

قرص نکسیوم نام تجاری قرص آشنای اسموپرازول است که در درمان سوء هاضمه، سوزش معده و کاهش رفلاکس اسید معده به مری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این دارو میزان اسیدی را که در معده ساخته می‌شود، کاهش می‌دهد و از این طریق می‌تواند بر زخم معده و سایر علائم ناشی از مشکلات ذکر شده تاثیر بگذارد.

بیماری پانکراتیت و نشانه های آن را در این مطلب می‌توانید اطلاعات مفیدی بدست آورید

کاربردهای قرص نکسیوم

قرص نکسیوم ۲۰ کاربردهای مختلفی دارد و پزشکان آن را در موارد مختلف تجویز می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

رفلاکس ازوفاژیت

از قرص Nexium برای درمان علائم رفلاکس ازوفاژیت استفاده می‌شود. این بیماری می‌تواند در اثر بازگشت غذا و اسید از معده به مری روی دهد. رفلاکس منجر به احساس سوزش در قفسه سینه تا بالای گلو می‌شود و بیماران آن را با عنوان سوزش سر دل توصیف می‌کنند. این دارو برای کنترل بیماری یا جلوگیری از عود مجدد این نوع رفلاکس مصرف می‌شود.

برای رفلاکس معده چه بخوریم؟

مشکلات دستگاه گوارش فوقانی مرتبط با مصرف داروهای ضد التهابی

می‌توان از قرص نکسیوم ۲۰ برای کاهش درد یا ناراحتی معده که در اثر مصرف قرص‌های ضد التهابی غیر استروئیدی ایجاد می‌شود، استفاده کرد. این دارو هم‌چنین به بهبود و پیشگیری زخم‌های ناشی از مصرف این داروها کمک می‌کند.

زخم‌های گوارشی مرتبط با عفونت هلیکوباکتر پیلوری

در معده بیش‌تر مبتلایان به زخم معده، نوعی باکتری به نام هلیکوباکتر پیلوری وجود دارد. بسته به موقعیت این زخم‌های گوارشی به آن‌ها زخم معده یا زخم اثنی عشر می‌گویند. بسیاری از پزشکان مصرف همزمان انواع آنتی بیوتیک و قرص نکسیوم ۲۰ را برای بیماران مبتلا به این زخم‌ها تجویز می‌کنند. مصرف همزمان این داروها باعث می‌شود تا علاوه بر از بین رفتن باکتری‌ها، زخم‌ها هم بهبود پیدا کنند. درباره آزمایش هلیکوباکتر و نحوه انجام آن را بیشتر بدانید.

سندرم زولینگر –الیسون

سندرم زولینگر –الیسون نوعی بیماری نادر است که مبتلایان به آن با تولید بیش از حد اسید معده مواجه می‌شوند. مصرف قرص نکسیوم می‌تواند به کنترل ترشح اسید و درمان زخم‌های ناشی از آن کمک کند.

واکسن و سایر داروهای مناسب برای درمان آنفولانزای معده را در این مطلب بشناسید

خونریزی ناشی زخم معده

با تشدید زخم‌های معده، خونریزی دستگاه گوارش آغاز می‌شود. در موارد شدید ممکن است پزشکان از داروهای تزریقی برای کمک به این بیماران استفاده کنند. اما مصرف داروهای خوراکی مثل قرص نکسیوم در بلندمدت می‌تواند نتیجه مطلوبی برای بهبود زخم‌ها و رفع خونریزی ناشی از آن‌ها داشته باشد.

شما میتوانید از بخش سوال رایگان از پزشک سایت حال با پزشکان و روانشناسان آنلاین به صورت کاملا رایگان ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را مطرح کنید.

درد معده

عوارض قرص نکسیوم

وقتی پزشک قرص nexium 20 را برای شما تجویز می‌کند، یعنی تشخیص داده است که مزایای استفاده از آن بیش‌تر از عوارض جانبی ناشی از مصرف است. پس با مشاهده علائم رایجی مثل سردرد، اسهال خفیف، حالت تهوع، نفخ، خشکی دهان یا درد شکم نگران نشوید و مصرف داروی خود را قطع نکنید. در صورتی که این علائم طولانی یا غیرقابل تحمل شد یا با عوارض دیگری مثل اسپاسم عضلانی، ضربان قلب نامنظم یا تشنج مواجه شدید، لازم است در اولین فرصت با پزشک خود مشورت کنید.

مصرف قرص نکسیوم به دلیل وجود باکتری C.difficile در موارد بسیار نادری باعث ایجاد یک بیماری روده‌ای در برخی از مصرف‌کنندگان می‌شود. علائم آن شامل نفخ، اسهال، درد شکم، وجود خون یا مخاط در مدفوع و… است که ممکن است در طول درمان با این دارو یا مدتی پس از آن ادامه داشته باشد. در مورد این علائم حتما با دکتر آنلاین گوارش خود صحبت کنید. از دیگر عوارض جدی آن که به مشاوره پزشکی نیاز دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشکلات کلیوی شامل ادرار کم‌تر از حد معمول، وجود خون در ادرار، حالت تهوع، کاهش اشتها و…
  • علائم ناشی از کاهش منیزیم بدن مثل گرفتگی عضلات، لرزش بدن، احساس خفگی یا بی‌نظمی ضربان قلب
  • بدتر شدن علائم بیماری لوپوس مثل درد مفاصل، بثورات پوستی و…
  • مصرف طولانی مدت این دارو برای بیش از سه سال ممکن است باعث کاهش ویتامین B12 در بیماران شود. در این زمینه حتما با پزشک خود مشورت کنید

مشاوره آنلاین پزشکی

قرص نکسیوم برای نوزاد

دوز تجویزی این دارو باید مطابق دستور پزشک مصرف شود و از جویدن، له کردن یا حل کردن آن برای بزرگسالان خودداری کنید. طریق مصرف قرص برای کسانی که توانایی بلع آن را دارند، معمولا یک ساعت قبل از صرف غذا است و باید با یک لیوان آب میل شود.

دوز تجویزی قرص نکسیوم برای نوزاد متناسب با وزن بدن و نوع مشکل تعیین می‌شود. این دارو برای نوزادان اغلب با هدف کاهش رفلاکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. میزان مجاز مصرف آن برای کاهش رفلاکس نوزادانی که زیر ۲۰ کیلوکرم وزن دارند، حدود ۱۰ میلی‌گرم است که تا حداکثر دو ماه باید مصرف شود.

مصرف بیش از این مدت دارو برای نوزادان می‌تواند عوارض جانبی به دنبال داشته باشد و فقط پزشک مجاز است دروه درمانی را تمدید یا قطع کند. از آن‌جا که نوزادان قادر به بلع این قرص نیستند، می‌توانید پودر نکسیوم را به آب، شیر یا یک غذای نرم مثل پوره سیب یا آب سیب اضافه کنید و بلافاصله آن را به نوزاد بدهید.

سندرم روده تحریک پذیر و نشانه های آن را بیشتر بشناسید

قرص نکسیوم برای نوزاد

قیمت قرص نکسیوم

در حال حاضر قرص نکسیوم تولید داخل و قرص‌های خارجی آن در داروخانه‌ها موجود است و پزشک بر اساس شرایط بیمار می‌تواند هر یک از آن‌ها را تجویز کند. این محصول در بسته‌های ۱۴ عددی (دو ورق ۷ عددی) برای مصرف یک هفته تولید و عرضه می‌شود و قیمت آن با توجه به دوز مصرفی و شرکت سازنده آن در نظر گرفته شده است. در حال حاضر برای تهیه یک بسته قرص ایرانی هزینه‌ای کم‌تر از سی هزار تومان باید بپردازید؛ اما یک بسته قرص نکسیوم خارجی با قیمت‌های زیر عرضه می‌شود:

قیمت قرص نکسیوم ۲۰ خارجی

قیمت قرص نکسیوم ۲۰ خارجی (سوئدی) در حال حاضر بیش از 300 هزار تومان است که البته با توجه به نوسان قیمت ارز، ممکن است قیمت آن در عرضه جدید به داروخانه‌ها با رشد قیمت مواجه شود. نکسیوم ۲۰ جزو پرفروش‌ترین داروهای تجویزی برای کنترل اسید معده است و شما می‌توانید آن را از داروخانه‌ آ«لاین حال به راحتی خریداری کنید.

قیمت قرص نکسیوم ۲۰ خارجی

قیمت قرص نکسیوم ۴۰ خارجی

به علت افزایش بی رویه قیمت ارز و مشکلات واردات دارو قیمت قرص نکسیوم ۴۰ خارجی قیمت دقیقی ندارد و بهریت راه این است که آن را از داروخانه آنلاین حال درخواست کنید و منتظر اعلام سریع قیمت آن بمانید. این کار در کمتر از 10 دقیقه انجام خواهد شد. قرص نکسیوم ۴۰ خارجی متعلق به شرکت آسترازنیکای سوئد است که از معتبرترین برندهای دارویی جهان به شمار می‌آید. مبلغ پرداختی بابت تهیه این داروی گوارشی بر اساس نوع بیمه شما متغیر است و بیمه تامین اجتماعی یا تکمیلی بخشی از هزینه آن را جبران می‌کند.

خرید اینترنتی قرص نکسیوم ۴۰ خارجی

ممکن است پیدا کردن قرص نکسیوم خارجی برای شما کار آسانی نباشد یا امکان مراجعه به چندین داروخانه برای یافتن آن را نداشته باشید. یک راه آسان و سریع برای تهیه هر نوع دارو از جمله قرص نکسیوم، خرید اینترنتی قرص نکسیوم ۴۰ خارجی است. شما می‌توانید از  داروخانه آنلاین حال داروی مورد نظر خود را پیدا کنید و پس از ثبت سفارش و مشخص شدن قیمت، آن را در سریع‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

خرید دارو به روش آنلاین علاوه بر این که محصول مورد نظر را به سرعت در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌تواند در کاهش هزینه‌های مربوط به مراجعه حضوری به داروخانه‌ها هم صرفه‌جویی کند. علاوه بر این شما می‌توانید از مشاوره با کارشناسان دارویی سامانه حال هم استفاده کنید.

قرص نکسیوم ۴۰ خارجی

خرید قرص نکسیوم 20 برای نوزادان

تهیه و مصرف هر نوع دارو برای نوزادان باید با تجویز و توصیه پزشک انجام شود. پس اگر نوزاد شما به رفلاکس مبتلا است و نیاز به تهیه دارو برای رفع این مشکل دارید، حتما در اولین فرصت با یک پزشک مشورت کنید. اگر امکان مراجعه حضوری به پزشک برای شما مهیا نیست، اصلا نگران نباشید. چندین متخصص اطفال آنلاین از طریق سامانه حال آماده هستند تا توصیه‌های درمانی و تجویزی لازم را به شما ارائه کنند.

فراموش نکنید که شما به هیچ عنوان مجاز به استفاده از قرص نکسیوم ۲۰ برای نوزاد نیستید و لازم است این کار را با تجویز پزشک انجام دهید. مصرف خودسرانه این دارو برای نوزادان می‌تواند عوارض جدی به دنبال داشته باشد. علاوه بر این، شما مجاز نیستید به صورت خودسرانه اقدام به تهیه مجدد دارو و تمدید دوره درمان کنید. در هر صورت لازم است هر اقدامی را پس از مشاوره با پزشک انجام دهید.

موارد منع مصرف قرص Nexium

پزشکان در تجویز قرص نکسیوم برای بیماران محدودیت‌های در نظر می‌گیرند. تجویز و مصرف این دارو برای برخی از بیماران مجاز نیست و ممکن است منجر به تشدید بیماری یا مشکلات جدی در آن‌ها شود. با وجود ابتلا به برخی از بیماری‌ها، مواردی از عوارض قرص نکسیوم مثل اسهال تشدید می‌شود یا عوارض دیگری مثل تنگی نفس، تعریق، سرگیجه و… ایجاد می‌شود که نیاز به مداخله فوری پزشکی خواهد داشت. از مهم‌ترین موارد منع مصرف قرص نکسیوم می‌توان به مشکلات زیر اشاره کرد:

  • همه افرادی که سابقه حساسیت به نکسیوم (اسموپرازول) یا سایر داروهای مشابه مثل امپرازول و لانسوپرازول را دارند
  • بیمارانی که سابقه ابتلا به هر نوع مشکل و بیماری کبدی دارند
  • بیمارانی که مبتلا به بیماری لوپوس هستند

قرص نکسیوم ۴۰

تداخلات دارویی قرص Nexium

قرص Nexium یا اسموپرازول ممکن است با تعداد زیادی از داروها، مکمل‌های خوراکی و داروهای گیاهی تداخل داشته باشد. پس بهتر است پیش از مصرف حتما اطلاعات کافی درباره هر نوع داروی مصرفی تجویزی و… را در اختیار پزشک خود قرار دهید تا در صورت نیاز، از داروی جایگزین استفاده کند. برخی از مهم‌ترین داروهایی که با قرص نکسیوم ۲۰ تداخل دارند عبارتند از:

  • گروهی از داروهای ضد قارچ مثل کتوکونازول
  • داروهای حاوی آهن از جمله آهن فومارات، آهن گلوکونات، سولفات آهن و…
  • داروهای مربوط به بیماری اچ آی وی از جمله آتازاناویر، نلفیناویر و…
  • دیازپام
  • دیگوکسین
  • متوترکسات
  • سیلوستازول
  • کلوپیدوگرل
  • ریفامپین

کلام پایانی

قرص نکسیوم ۲۰ یا اسمپرازول از داروهای کاربردی برای درمان مشکلات گوارشی از جمله رفلاکس معده است که برای بزرگسالان، کودکان و حتی نوزادان تجویز می‌شود. کاهش خطر بروز زخم معده یا درمان آن، جلوگیری از التهاب مری و… از سایر کاربردهای این قرص است. با وجود عمومیت مصرف این دارو، توصیه می‌شود آن را به صورت خودسرانه مصرف نکنید و برای تعیین دوز مناسب و به ویژه طول مدت درمان با آن حتما با یک دکتر معده آنلاین مشورت کنید. مشاوران آنلاین سامانه حال می‌توانند به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهند.

منابع

verywellhealth.com

medicines.org.uk

webmd.com

drugs.com

nhs.uk

سوالات متداول

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

سلی

10 ماه پیش

سلام نکسووم ۲۰ خارجی برای یکسال که رفلاکس برگشته نیلزی هست صبح ناشتا بعد از پودر نیم ساعت چیزی ندیم یا بلافاصله میشه شیر یا غدا داد؟؟؟
پاسخ دهید
0

کارشناس حال

6 ماه پیش

سلام. استفاده از داروها همیشه باید به توصیه پزشک شما باشد. اطلاعات دقیق در مورد نحوه مصرف داروی نکسیوم ۲۰ (Nexium 20) باید از پزشک شما دریافت شود. اما به طور کلی، در بسیاری از موارد، مصرف داروها باید با راهنمایی پزشک صورت گیرد. اگر پزشک شما توصیه کرده که دارو را با معده خالی یا با زمانی خاص قبل از غذا مصرف کنید، بهتر است این توصیه را رعایت کنید. در بسیاری از موارد، توصیه می‌شود داروها را با یک لیوان آب و در حالت ناشتا در زمانی مشخص مصرف کرد. همچنین، اگر سوالی در مورد زمان مصرف داروها دارید، بهتر است که با پزشک خود تماس بگیرید تا نکات خاص در مورد مصرف داروهای شما را مطلع شوید.
پاسخ دهید
0

samira

1 سال پیش

قیمت قرص نکسیوم چنده؟
پاسخ دهید
2

ادمین

1 سال پیش

از ظریق لینک مشخص شده در داروخانه آنلاین حال ثبت سفارش کنید در کمتر از چند دقیقه قیمت بهتون اعلام میشه
پاسخ دهید
0

حسین تقوی

1 سال پیش

سلام قرص نکسیوم 40خارجی قیمت چند وبفرماید موجود دارید
پاسخ دهید
0

مدیریت سایت

1 سال پیش

سلام و وقت بخیر قیمت قرص نکسیوم ۲۰ خارجی (سوئدی) در حال حاضر بیش از 300 هزار تومان است. برای اطلاع از اخرین تغیرات قیمتی و یا اطلاع از موجودی میتوانید از طریق داروخانه آنلاین حال از طریق ادرس زیر اطلاع پیدا کنید. https://haal.ir/pwa/drugstore/prescription/otc?name=%D9%86%DA%A9%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%85
پاسخ دهید
0

عبدالا صمدی

5 ماه پیش

قرص غلابی نباشد
پاسخ دهید
0

کارشناس حال

5 ماه پیش

سلام و وقت بخیر آقای صمدی خیالتون راحت باشه همه داروها از داروخانه های معتبر تهیه میشه و در شرایط استاندارد به دست شما میرسه.
پاسخ دهید
0

fateme

1 سال پیش

برای شهرستان ارسال دارید؟
پاسخ دهید
3

مدیریت سایت

1 سال پیش

سلام و وقت بخیر از طریق داروخانه آنلاین حال کمتر از چند دقیقه از موجودی و نحوه سفارش و ارسال انواع داروها اطلاع پیدا کنید.
پاسخ دهید
1

جستجو

جدیدترین مقالات