جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

آزمایش بیماری های مقاربتی / هزینه آزمایش خون std

آزمایش بیماری های مقاربتی
تاریخ بروزرسانی : ۱۳ دی

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

آزمایش بیماری های مقاربتی یا STD همیشه بخشی از معاینه منظم یا معاینه متخصص زنان نیست. بنابراین در بیشتر مواقع برای آزمایش STD باید خودتان از پزشک درخواست کنید و با او در مورد زندگی جنسی خود صادق باشید، تا پزشک به شما کمک کنند بهترین آزمایش را انتخاب کنید.

صحبت در مورد آزمایش STD ممکن است کمی ناراحت کننده باشد، اما سعی کنید خجالت نکشید. به یاد داشته باشید که پزشکان همه چیز را دیده و شنیده اند. اکثر مردم حداقل یک بار در زندگی خود به بیماری مقاربتی مبتلا می شوند، و انجام آزمایش یعنی شما به خوبی از سلامت خود مراقبت می کنید.

 


تصویر خدمات اقساطی

بیماری های مقاربتی چیست

بیماری های مقاربتی (STDs) عفونت هایی هستند که معمولاً از طریق فعالیت جنسی منتقل می شوند. انواع مختلفی از بیماری های مقاربتی وجود دارد که توسط انواع مختلفی از باکتری ها، ویروس ها و انگل ها ایجاد می شود. برخی از نمونه های رایج بیماری های مقاربتی عبارتند از:

سوزاک: یک عفونت باکتریایی که می تواند باعث گلودرد، ادرار دردناک و ترشحات از اندام تناسلی شود. راه درمان سوزاک را از اینجا بشناسید.

کلامیدیا: عفونت باکتریایی دیگری که می تواند باعث ترشح از اندام تناسلی، ادرار دردناک و درد زیر شکم شود.

درباره آزمایش کلامیدیا و نحوه انجام آن بیشتر بدانید

اچ‌آی‌وی یا ایدز: یک عفونت ویروسی که به سیستم ایمنی حمله می‌کند و مبارزه با عفونت‌ها و بیماری‌ها را برای بدن دشوار می‌کند. ایدز پیشرفته ترین مرحله عفونت HIV است و علائم ایدز را می‌توانید از اینجا بشناسید.

زگیل تناسلی: یک عفونت ویروسی که باعث ایجاد زخم ها یا تاول های دردناک روی یا اطراف اندام تناسلی یا دهان می شود. برای پیشگیری از این بیماری بهترین راه، خرید واکسن گارداسیل و تزریق آن است.

سیفلیس: یک عفونت باکتریایی که می تواند علائم مختلفی از جمله زخم، بثورات پوستی و تب ایجاد کند.

بیماری های مقاربتی می توانند از طریق اشکال مختلف فعالیت جنسی مانند رابطه جنسی واژینال، مقعدی یا دهانی منتقل شوند. برخی از آنها می توانند از طریق فعالیت های غیر جنسی مانند استفاده از سوزن های مشترک با فرد مبتلا یا از مادر به کودک در دوران بارداری یا زایمان منتقل شوند. می‌توانید از اینجا درباره آزمایش خون بارداری بیشتر بدانید.

اگر از نظر جنسی فعال هستید، مهم است که به طور منظم برای بیماری های مقاربتی آزمایش دهید، زیرا بسیاری از عفونت ها هیچ علامتی ندارند. در صورت عدم درمان، بیماری های مقاربتی می توانند باعث مشکلات جدی مانند ناباروری، درد مزمن و حتی مرگ شوند. درمان معمولاً شامل دارو برای از بین بردن عفونت است و همچنین ممکن است شامل تغییر سبک زندگی برای جلوگیری از گسترش عفونت نیز باشد.

شما میتوانید از بخش سوال رایگان از پزشک سایت حال با پزشکان و روانشناسان آنلاین به صورت کاملا رایگان ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را مطرح کنید.

علائم بیماری های مقاربتی در مردان

علائم بیماری های مقاربتی (STD) در مردان بسته به عفونت خاص می تواند متفاوت باشد. برخی از شایع ترین علائم بیماری های مقاربتی در مردان عبارتند از:

  • ادرار دردناک: این یکی از علائم رایج چندین بیماری مقاربتی از جمله کلامیدیا، سوزاک و عفونت تریکومونیازیس است.
  • ترشح از آلت تناسلی: بیماری های مقاربتی مانند سوزاک و کلامیدیا می توانند باعث ترشح از آلت تناسلی شوند. ترشحات ممکن است به رنگ زرد، سفید یا کدر باشد.
  • درد یا تورم در بیضه: برخی از بیماری های مقاربتی مانند اپیدیدیمیت یا اورکیت می توانند باعث درد یا تورم در بیضه شوند.
  • زخم یا برجستگی در اندام تناسلی: بیماری های مقاربتی مانند تبخال و سیفلیس می تواند باعث ایجاد زخم های دردناک یا برجستگی در اندام تناسلی شود.

درباره آزمایش سیفلیس بیشتر بدانید

  • خارش یا بثورات در اندام تناسلی: بیماری های مقاربتی مانند شپش شرمگاهی، بیماری گال و عفونت های قارچی مانند قارچ واژن می توانند باعث خارش یا بثورات در ناحیه تناسلی شوند.
  • علائمی شبه آنفولانزا: برخی از بیماری های مقاربتی، مانند HIV، می توانند علائمی شبیه آنفولانزا مانند تب، خستگی و بدن درد ایجاد کنند.
  • خونریزی غیر طبیعی: بیماری های مقاربتی مانند کلامیدیا و سوزاک می توانند باعث خونریزی مقعدی در مردانی شوند که با مردان رابطه جنسی دارند. درباره آزمایش سوزاک این مطلب می‌تواند مفید باشد.

البته بسیاری از بیماری های مقاربتی علائم قابل توجهی ایجاد نمی کنند، بنابراین ممکن است بدون اطلاع از آن عفونت داشته باشید. بنابراین اگر از نظر جنسی فعال هستید، حتی اگر هیچ علامتی نداشته باشید، انجام آزمایش بیماری های مقاربتی به طور منظم مهم است.

علائم بیماری های مقاربتی

علائم بیماری های مقاربتی در زنان

علائم بیماری های مقاربتی در زنان بسته به بیماری خاص می تواند متفاوت باشد. برخی از علائم رایجی که ممکن است نشان دهنده یک STD باشد عبارتند از: ادرار دردناک یا سوزش، ترشحات غیرمعمول یا بدبوی واژن، درد در حین رابطه جنسی، زخم یا برجستگی در ناحیه تناسلی یا اطراف آن و خونریزی بین قاعدگی ها.

درباره واژینوز باکتریال و راه های درمان آن بیشتر بدانید

آزمایش بیماری های مقاربتی شامل چیست

آزمایش بیماری های مقاربتی یا STD ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • آزمایش ادرار: شما فقط در یک لیوان مخصوص ادرار می کنید.
  • سواب گونه: برای آزمایش HIV، داخل گونه خود را با یک سواب نرم می مالید.
  • آزمایش خون: پرستار یا دکتر شما از بازوی شما خون می گیرد یا یک انگشت سریع می زند. برای این کار می‌توانید از سرویس آزمایش در منزل نیز استفاده کرده و در خانه این تست را انجام دهید.
  • معاینه فیزیکی: پرستار یا پزشک شما به ناحیه تناسلی شما نگاه می کند تا زگیل، زخم، بثورات، تحریک یا ترشح را بررسی کند.
  • آزمایش زخم های شما: پرستار یا پزشک شما از هر زخم یا تاولی که دارید با یک سواب نمونه ای از مایع را می گیرد.
  • سواب: استفاده از یک سواب برای برداشتن آرام ترشحات یا نمونه های سلولی از آلت تناسلی، واژن، مجرای ادرار، دهانه رحم، مقعد یا گلو.

شما چه علائم داشته باشید یا نه، می توانید برای اکثر بیماری های مقاربتی آزمایش شوید. برخی از بیماری های مقاربتی شبیه به هم هستند و عمل می کنند، بنابراین ممکن است برای چند عفونت مختلف آزمایش دهید. پزشک شما ممکن است بتواند فوراً تشخیص دهد که آیا شما یک STD دارید یا خیر. اما برخی از آزمایشات چند روز یا چند هفته طول می کشد تا نتیجه آن اعلام شود.

آزمایش پروستات را در منزل انجام دهید

آزمایش بیماری های مقاربتی قبل از ازدواج

آزمایش خون قبل ازدواج برای رفع نگرانی و سلامتی زوجین و همچنین تست بیماری‌های ژنتیکی و زناشویی است. از لحاظ بیماری‌های ژنتیکی مانند بیماری تالاسمی، هموفیلی، و همینطور سلامت از لحاظ بیماری‌های مقاربتی مانند ایدز، سیفلیس برای آقایان. درواقع آزمایش بیماری‌های مقاربتی قبل از ازدواج یکی از آزمایشات مهم و ضروری است که برای سلامت زوجین و جلوگیری از انتقال بیماری‌های عفونتی واگیردار به همسران در آینده، توصیه می‌شود. در این آزمایشات، برخی از بیماری‌های جنسی مسری مثل هپاتیت، سیفلیس و ایدز بررسی می‌شود.

می‌توانید درباره آزمایش ایدز در خانه این مطلب را بخوانید و اقدام کنید.

برنامه های آزمایش بیماری های مقاربتی قبل از ازدواج باید به زوج ها آموزش داده و اطلاعات دقیقی ارائه دهد. پیشینه خانوادگی، عوامل ارثی، سن، رژیم غذایی، ورزش، مدیریت وزن و اعتیاد همگی به تصمیم نهایی کمک می‌کنند. برای زوج هایی که قصد ازدواج دارند، غربالگری قبل از ازدواج به شناسایی مشکلات و خطرات سلامتی بالقوه برای خود و همچنین فرزندانشان کمک می کند. برای کمک به آنها برای درک ژنتیک و کمک به آنها در انجام اقدامات احتیاطی یا درمان ضروری است

آمادگی برای آزمایش بیماری های مقاربتی

برای آزمایش خون بیماری های مقاربتی نیازی به آمادگی خاصی ندارید. اگر یک خانم هستید، ممکن است لازم باشد تا 24 ساعت قبل از آزمایش ادرار یا سواب از دوش گرفتن و استفاده از کرم های واژینال خودداری کنید.

اجتناب از رابطه جنسی قبل از انجام آزمایش: برخی از بیماری های مقاربتی ممکن است چند هفته طول بکشد تا در آزمایش ظاهر شوند، بنابراین توصیه می شود برای اطمینان از نتایج دقیق، حداقل هفت روز قبل از انجام آزمایش از داشتن رابطه جنسی خودداری کنید.

در مورد سابقه جنسی خود، از جمله تعداد شرکای جنسی، نوع رابطه جنسی (دهانی، واژینال، مقعدی) و اینکه آیا از کاندوم یا سایر موارد محافظتی استفاده کرده اید، با پزشک خود صادق و صادق باشید. .

بدون در نظر گرفتن نتایج آزمایش خود، اقدامات جنسی ایمن را در اولویت قرار دهید که این می تواند به معنای استفاده از کاندوم و آزمایش منظم به عنوان بخشی از برنامه کلی سلامت جنسی شما باشد.

آزمایش عفونت خون را بیشتر بشناسید.

هزینه آزمایش بیماری های مقاربتی

هزینه آزمایش بیماری های مقاربتی متغیر است و بستگی به نوع آزمایش و مکان انجام آن دارد. هزینه بررسی بیماری‌های مقاربتی در منزل حدود 800 هزار تومان است که این هزینه به صورت آزاد محاسبه شده و در صورت داشتن بیمه پایه یا تکمیلی، هزینه تحت پوشش بیمه کسر خواهد شد. می‌توانید برای آزمایش بیماری های مقاربتی از بخش پشتیبانی حال قیمت را استعلام نمایید.

بهترین پزشک برای درمان بیماریهای مقاربتی

اگر متوجه شدم مبتلا به بیماری مقاربتی هستم چه باید بکنم؟ فهمیدن اینکه شما یک بیماری مقاربتی دارید می تواند مشکل ساز باشد. ممکن است در ابتدا احساس عصبانیت، خجالت یا ناراحتی کنید. اما سعی کنید عصبانی نشوید. بهترین کاری که باید انجام دهید وقتی متوجه شدید که به یک STD مبتلا هستید، پیروی از دستورالعمل های پزشک برای درمان آن است. همچنین باید به هر کسی که با او رابطه جنسی دارید بگویید، تا در صورت نیاز، آزمایش و درمان شود.

بهترین پزشک برای درمان بیماری های مقاربتی یک متخصص در زمینه سلامت جنسی مانند یک دکتر اورولوژی آنلاین یا یک متخصص عفونی آنلاین است. این پزشکان دارای آموزش و تجربه تخصصی در زمینه تشخیص و درمان بیماری های مقاربتی هستند و می توانند موثرترین گزینه های درمانی را ارائه دهند.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

h.s

1 سال پیش

مصرف آنتی بیوتیک میتونه توی نتایج ازمایش مقاربتی تاثیر داشته باشه؟
پاسخ دهید
0

مدیریت سایت

1 سال پیش

سلام و وقت بخیر بله امکان اینکه مصرف هرگونه دارویی بر نتایج ازمایش خون شما اثر گذارد وجود دارد پس بهتر است از قبل حتما درباره مصرف دارو و ازمایش با دکتر مشورت کنید.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات