جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

قرص سفیکسیم ۴۰۰ / کدام بیماری ها با سفکسیم درمان می‌شود

سفیکسیم
تاریخ بروزرسانی : ۱۶ بهمن

این مقاله توسط دکتر زهرا خدابخش دچانی تایید شده است.

”شما میتوانید با 15% تخفیف با این پزشک به صورت آنلاین صحبت کنید.“

تصویر https://haal.ir/Storage/Profile/ProfilePic/p-2412-097832df-ba39-41d7-8a29-8aabfed9cc9d.jpeg
دکتر زهرا خدابخش دچانی
دکتری حرفه‌ای (رزیدنت) پزشک مشاوره دارویی
برای کپی کد تخفیف اینجا کلیک کنید

دنیای داروها، دنیای پیچیده و در عین حـال بسیار وسیعی است. برای بیشتر بیماری‌ها، انواع داروها به شکل‌های مختلفی نظیر قرص، کپسول، شربت و… تولید می‌شود. برای برخی از بیماری‌ها نیز چندین نوع دارو وجود دارد پزشکان با توجه به شرایط بیمار و میزان پیشرفت بیماری‌اش، مناسب‌ترین آن‌ها را برایش تجویز می‌کنند. همین موضوع باعث بزرگ شدن دنیای دارو و درمان شده است. در این میان قرص سفیکسیم یکی از پرکاربردترین آنتی بیوتیک‌ ها است که عمدتا برای برطرف کردن عفونت‌ها تجویز می‌شود.

 


تصویر خدمات اقساطی

سفیکسیم ۴۰۰

سفیکسیم، دارویی است که برای درمان طیف وسیعی از عفونت‌های باکتریایی تجویز می‌شود. این دارو که با عنوان آنتی‌بیوتیک سفالوسپورین هم شناخته می‌شود، به جلوگیری از رشد باکتری‌ها کمک می‌کند. کپسول سفیکسیم 400 برای عفونت واژن و یا عفونت‌های باکتریایی دیگر را از بین می‌برد و روی عفونت‌های ویروسی تاثیری ندارد (مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و…) بنابراین اگر به عفونت مبتلا شدید، خودسرانه به سراغ سفیکسیم نروید زیرا این پزشک است که نوع عفونت را تشخیص می‌دهد. ضمن اینکه استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها، زمانی که مورد نیاز نیستند، ممکن است باعث شود به آن مقاوم شوید و این دارو در زمان عفونت‌های آینده، چندان موثر نباشد.

علاوه بر این شما می‌توانید ۷ تفاوت آنفولانزا و سرماخوردگی را در این مقاله بخوانید.

قرص سفیکسیم ۴۰۰ برای عفونت واژن

یکی از شایع‌ترین عفونت‌هایی که گریبان زنان را می‌گیرد، عفونت واژینال است. بهتر است با مشاهده اولین نشانه‌های عفونت نظیر خارش یا ترشح غیرعادی، بدون معطلی به پزشک مراجعه کنید. اگر مشکل شما عفونت و آن هم از نوع باکتریایی تشخیص داده شود، احتمال تجویز قرص سفیکسیم ۴۰۰ برای عفونت واژن بسیار زیاد می‌شود. در واقع این قرص با خاصیت خود مبنی بر جلوگیری از رشد باکتری، عفونت باکتریایی را درمان می‌کند.

در صورت صلاحدید پزشک، احتمالا علاوه بر داروی خوراکی نظیر سفیکسیم، کرم‌های ضدباکتری نیز تجویز می‌شوند تا درمان سریع‌تر و موثرتر صورت بگیرد. البته این درمان برای عفونت واژینال توصیه می‌شود، نه عفونت ادراری!.

اگر دردوران بارداری هستید استفاده از قرص سفیکسیم ۴۰۰ برای عفونت واژن حتما باید با نظر دکتر زنان آنلاین باشد زیرا به طور کلی دارو خوردن در دوران بارداری توصیه نمی‌شود.

برای اینکه بدانید قارچ واژن چطور تشخیص داده‌ می‌شود؟ این مطلب را حتما بخوانید.

سفیکسیم برای سرماخوردگی

همان‌طور که در ابتدای این متن گفتیم، سفیکسیم برای از بین بردن عفونت باکتریایی تجویز می‌شود. بنابراین مصرف آن به منظور از بین بردن عفونت‌های ویروسی مانند سرماخوردگی، کاملا بی‌تاثیر است. ممکن است برخی افراد به محض مشاهده علائم سرماخوردگی و عفونت گلو در خود، اقدام به مصرف خودسرانه داروهایی نظیر سفیکسیم کنند؛ این کار صد در صد اشتباه است. زیرا با این اقدام نه تنها عفونت که حاصل فعالیت ویروس است، از بین نمی‌رود بلکه به مرور باکتری‌ها هم در مقابل این دارو مقاوم می‌شوند و ممکن است در دفعات بعد که بدن در اثر وجود باکتری دچار عفونت شد، سفیکسیم دیگر تاثیری نداشته باشد.

درباره راه های درمان عفونت گوش کودک و داروهای آن این مطلب را مطالعه کنید

سفیکسیم برای سرماخوردگی

سفیکسیم تاثیری در درمان سرماخوردگی ندارد زیرا سرماخوردگی، یک بیماری ویروسی است

بنابراین به محض مشاهده علائم بیماری در خود، به پزشک مراجعه کنید و از او بخواهید داروی مناسب را تجویز کند. البته برخی از افراد ترجیح می‌دهند برای یک سرما خوردگی ساده به پزشک مراجعه نکنند. اگر شما از این دست افراد هستید، باید دو نکته را در خاطر داشته باشید. نخست اینکه از خود بپرسید که آیا مطمئنید مشکل تنها یک سرماخوردگی ساده است؟ (و مشکلی نظیر کرونا و… نیست؟) و دیگر اینکه حالا که منتظر شده‌اید تا بیماری دوران خود را طی کند، پس خودسرانه به سراغ دارو نروید و تنها زمان را برای این موضوع هزینه کنید.

در حال بخوانید: درمان انحراف بینی

قرص زاکسیم برای عفونت واژن

برخی پزشکان عادت دارند هنگامی که دارو برای بیمار می‌نویسند، نام، کاربرد و شیوه مصرف آن را نیز به‌طور مختصر برای او شرح می‌دهند. بنابراین ممکن است هنگامی که نزد پزشک هستید، بشنوید که او برای درمان بیماریتان، سفیکسیم تجویز کرده است. اما زمانی که پس از خرید دارو، آن‌ها را بررسی می‌کنید، اثری از سفیکسیم نمی‌یابید. می‌توانید قرص سفکسیم 400 را به صورت آنلاین و از داروخانه آنلاین حال سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

نگران نشوید، اشتباهی در کار نیست. احتمالا پزشک برای شما قرص زاکسیم برای عفونت واژن تجویز کرده که همان سفیکسیم است. در واقع شما نام تجاری دارو یعنی زاکسیم را مشاهده می‌کنید.

زاکسیم نیز برای درمان عفونت مانند عفونت واژن و بسایر عفونت ها تجویز می‌شود.

درباره تکرر ادرار در بارداری و نحوه درمان آن بیشتر بدانید.

قرص زاکسیم برای عفونت واژن

در حال بخوانید: علائم ظاهری افراد پارانوئید

سفیکسیم برای درمان سینوزیت

یکی از داروهای موثری که برای درمان سینوزیت باکتریایی تجویز می‎‌شود، سفیکسیم است. مصرف روزی یک قرص سفیکسیم، به بهبود این عفونت کمک بسیاری خواهد کرد. از مزایای مهم سفیکسیم می‌توان به پوشش گونه‌های باکتریایی تولیدکننده بتالاکتاماز اشاره کرد که شیوع آن‌ها گسترش یافته و در عین حـال در برابر بسیاری از پنی‌سلین‌ها از خود مقاومت نشان می‌دهد. بنابراین تجویز سفیکسیم برای درمان عفونت باکتریایی سینوزیت کاملا طبیعی و منطقی است.

سفیکسیم برای چرک گلو

در صورتی که پزشک از سفیکسیم برای چرک گلو یا همان عفونت گلو نیز استفاده کند، یعنی عفونت از نوع باکتریایی بوده است. در واقع، سفیکسیم در مقابل طیف گسترده‌ای از باکتری‌هایی که باعث عفونت گلو می‌شوند، فعال است. در بیشتر موارد یک درمان پنج روزه با استفاده از سفیکسیم برای برطرف ساختن عفونت گلو تجویز می‌شود. اگر پزشک برای شما سفیکسیم برای چرک گلو تجویز کرد، حتما دوره درمان را کامل کنید.

در حال بخوانید: درمان لکه بینی در بارداری

قرص سفیکسیم برای عفونت رحم

قرص سفیکسیم برای عفونت رحم

یکی از بهترین داروها برای از بین بردن عفونت رحم، سفیکسیم است

یکی دیگر از موارد تجویز سفیکسیم، درمان عفونت رحم است. زمانی که عفونت رحم از نوع باکتریایی باشد، یکی از اولین گزینه‌ها برای برطرف ساختن آن، استفاده از سفیکسیم است. بدیهی است که بروز عفونت رحم، نوع و شدت آن را پزشک تشخیص می‌دهد. دارو و میزان آن را نیز پزشک تجویز خواهد کرد.

بیشتر بدانید: قرص سفکسیم برای کیست بارتولن

قرص سفیکسیم برای عفونت ریه

همان‌طور که تا به اینجا دریافتیم، سفیکسیم برای طیف قابل‌توجهی از عفونت‌ها در تمام قسمت‌های بدن تجویز می‌‌شود. از این رو طبیعی است قرص سفیکسیم برای عفونت ریه نیز مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر عفونت ریه، این دارو برای سایر عفونت‌های مجاری تنفسی نظیر برونشیت نیز مفید است. با کامل کردن دوره مصرف سفیکسیم، به احتمال زیاد تمام آثار عفونت باکتریایی ریه از بین خواهد رفت. 

نحوه مصرف سفیکسیم

سفیکسیم را مطابق تجویز پزشک (تعداد و فاصله زمانی) مصرف کنید. دوره آن را کامل طی کنید تا عامل بروز عفونت به‌طور کامل از بین برود. سفیکسیم اصولا یک یا دو عدد در روز تجویز می‌شود که باید آن را در زمان تعیین‌شده میل کنید. قرص را نبرید، نشکنید و نجوید. تعداد مصرف قرص در روز به سن، وزن و شرایط بیماری بستگی دارد.

اگر برایتان سفیکسیم مایع تجویز شده، پیش از مصرف خوب شیشه محتوی شربت سفیکسیم را تکان دهید. سپس به اندازه قاشق مدرج، از آن میل کنید.

عوارض سفکسیم ۴۰۰

سفیکسیم نیز مانند هر داروی دیگری عوارض جانبی خود را دارد. اگرچه این عوارض جانبی چندان زیاد و شدید نیست، اما بهتر است از آن‌ها آگاهی داشته باشید تا این عوارض به عنوان بیماری مستقل دیگری تلقی نشود. رایج‌ترین عوارض مصرف سفیکسیم اسهال یا مکرر شدن دفعات مدفوع است. اسهال یکی از شایع‌ترین عوارض سفکسیم ۴۰۰ است.

سفکیسیم ۴۰۰

اما به غیر از این دو، یک سری عوارض دیگر هم وجود دارد که شیوعشان بسیار کمترند. ممکن است در برخی از افراد یک یا چند مورد از این عوارض سفکیسیم ۴۰۰ مشاهده شوند.

مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • دردهای شکمی یا دل‌درد
  • تحریک‌پذیری
  • سیاه شدن مدفوع
  • خونریزی لثه
  • شل شدن پوست
  • سینه درد
  • لرز
  • گیجی
  • سرفه (روش‌ های خانگی درمان سرفه را در اینجا بخوانید)
  • تیره شدن ادرار
  • کاهش میزان ادرار
  • افسردگی
  • سرگیجه
  • تپش قلب سریع
  • تب
  • احساس ضعف و خستگی عمومی
  • سر درد
  • خارش پوست
  • تورم مفاصل
  • تورم بخش‌های مختلف بدن مانند صورت، لب‌ها، زبان، دست‌ها

از سایر عوارض سفکسیم ۴۰۰ می‌توان به بی‌حالی، بی‌اشتهایی، دردهای عضلانی، انقباض عضلات، تهوع و استفراغ، دردناک شدن ادرار، رنگ‌پریدگی، افزایش وزن سریع، قرمز شدن چشم‌ها، متورم شدن غدد لنفاوی، احساس سختی در قفسه سینه، بدبو شدن نفس، خستگی و ضعف غیرعادی، زرد شدن چشم‌ها و پوست اشاره کرد.

در صورت بروز هر یک از این عوارض و غیرقابل تحمل شدنشان، موضوع را با پزشک عمومی آنلاین درمیان بگذارید.

سفکیسیم ۴۰۰

تداخل دارویی با سفیکسیم

آیا ممکن است مصرف همزمان سفیکسیم با دارویی دیگر مشکلاتی را به وجود بیاورد یا به اصطلاح تداخل دارویی بدهد؟ این اتفاق یعنی تداخل دارویی برای بسیای از داروها رخ می‌دهد و مصرف همزمان آن‌ها ممکن است مشکلاتی را به وجود بیاورد. بنابراین زمانی که برای درمان بیماری پیش پزشک می‌روید، او را از داروهایی که در حـال مصرفشان هستید آگاه کنید.

از مهم‌ترین داروهایی که ممکن است باعث تداخل دارویی با سفیکسیم شوند، می‌توان به آسپرین، آدرنالین، آگمانتین، آزیترومایسین، کلرفنیرامین، سیپرو، پاراستامول و برخی از ویتامین‌ها (خصوصا ویتامین‌های گروه B) اشاره کرد.

سفکسیم برای عفونت گلو

قبل از شروع مصرف سفیکسیم، بروشور اطلاعاتی چاپ شده سازنده را از داخل بسته آن بخوانید. بروشور سازنده اطلاعات بیشتری در مورد آنتی بیوتیک و لیست کاملی از عوارض جانبی که ممکن است از مصرف سفکسیم برای عفونت گلو تجربه کنید در اختیار شما قرار می دهد. اگر عفونت گلو بر اثر عفونت باکتریایی باشد سفکسیم برای عفونت گلو تجویز می‌شود و اگر ویروسی باشد، این دارو تجویز نخواهد شد.

شما باید سفیکسیم را دقیقاً همانطور که پزشک به شما گفته است مصرف کنید. دوز معمول برای بزرگسالان و برای کودکان بالای 10 سال، 1 یا 2 قرص در روز است. به شما گفته می شود که آیا این دارو را به صورت یک دوز در روز مصرف کنید یا به صورت دو نوبت صبح و عصر. دوز مصرفی سفکسیم برای عفونت گلو برای کودکان کوچکتر، بر اساس وزن آنها محاسبه می شود. پزشک به شما خواهد گفت که چه دوزی برای شما (یا فرزندتان) مناسب خواهد بود.
می توانید سفکسیم برای چرک گلو را قبل یا بعد از غذا مصرف کنید. قرص ها را به طور کامل با یک نوشیدنی آب ببلعید.

مصرف قرص سفیکسیم برای عفونت ریه را تا پایان دوره ادامه دهید، مگر اینکه پزشک به شما گفته باشد که آن را قطع کنید. گذراندن دوره کامل (حتی اگر احساس می کنید عفونت شما برطرف شده است) برای جلوگیری از عود عفونت مهم است.
اگر مصرف یک نوبت را فراموش کردید، به محض یادآوری یک نوبت را مصرف کنید.

سفکسیم برای عفونت گلو

توصیه‌هایی درباره سفیکسیم

دارو را دور از دسترس اطفال قرار دهید.

داروی تاریخ مصرف گذشته را دور بیندازید.

در صورتی که داروی دیگری مصرف می‌کنید، موضوع را با پزشکتان مطرح کنید.

این دارو را در دمای محیط و دور از گرما، رطوبت، نور مستقیم و مجمد شدن نگه‌داری کنید.

اگر سفیکسیم مایع برای شما تجویز شده، آن را هم در دمای محیط یا در یخچال نگه‌دارید.

دارو را بیش از ۱۴ روز نگه ندارید؛ پس از این مدت آن را دور بیندازید.

اگر پس از مصرف، بهبود نیافتید یا بدتر شد، موضوع را با پزشکتان مطرح کنید.

ممکن است این دارو، واکنش‌های حساسیتی شدیدی از خود نشان دهد. واکنش‌هایی نظیر آنافیلاکسی که ممکن است جان فرد را به خطر بیندازد؛ در صورت اولین نشانه‌ها از این عارضه، فرد را به سرعت به مراکز درمانی برسانید. در صورت بروز هر یک از عوارضی نظیر بثورات پوستی، خارش، گرفتگی صدا، مشکل در تنفس، مشکل در بلع، یا هر گونه تورم در دست، صورت یا دهان، به سرعت با پزشکتان تماس بگیرید.

گفتیم که ممکن است مصرف سفیکسیم باعث بروز اسهال شود؛ در این صورت، به هیچ‌وجه داروی اسهال نخورید زیرا ممکن است این دارو، شرایط را بدتر کند. در صورت هر گونه مشکل در این باره با پزشکتان مشورت کنید.

مصرف قرص سفیکسیم در دوران قاعدگی

یکی از بزرگترین و قابل‌توجه‌ترین مشکلاتی که این روزها در رابطه با دارو در جهان مطرح می‌شود، موضوع مقاومت میکروبی است. دلیل اصلی بروز این پدیده، مصرف بیش از حد و البته خودسرانه‌ی آنتی‌بیوتیک‌هاست. در واقع زمانی که فرد به دلیل احساس عفونت اقدام به مصرف خودسرانه داروهای آنتی‌بیوتیک می‌کند، زمینه را برای به وجود آمدن این مشکل فراهم می‌کند. به این ترتیب که با مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک، باکتری عامل عفونت نه تنها از بین نمی‌رود بلکه با شناخت دارو در مقابل آن مقاومت پیدا می‌کند. نشناختن نوع دارو، ندانستن مقدار مناسب برای از بین بردن باکتری و مواردی از این دست باعث می‌شود که آنتی‌بیوتیکی که خودسرانه خورده‌اید، بی‌تاثیر باشد.

مصرف قرص سفیکسیم در دوران قاعدگی مشکلی ایجاد نمی‌کند اما حتما باد پزشک تشخیص داده باشد که عفونت بر اثر باکتری است یا ویروسی می‌باشد زیرا داروهای آن‌ها با هم متفاوت خواهد بود

قرص سفیکسیم در قاعدگی

خرید فرص سفکسیم 400

در داروخانه آنلاین حال می‌توانید همه داروها و البته قرص سفکسیم 400 را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید. اگر نسخه پزشک دارید می‌توانید نسخه خود را آپلود کنید و اگر نسخه ندارید اسم داروهای مد نظرتان را نوشته و یا عکس آنها را آپلود کنید. به این ترتیب دارو برای شما استعلام شده و پس از پرداخت مبلغ آن، دارو را درب منزل تحویل خواهید گرفت.

 

منابع

www.webmd.com

www.mayoclinic.org

medlineplus.gov

www.drugs.com

 

سوالات متداول

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

علیرضا

5 ماه پیش

درود بر شما بسیار کامل و خوب مفیدو بهره بردم. زنده باشید و تندرست
پاسخ دهید
0

ع رضا

5 ماه پیش

درود بر شما بسیار خوب و مفید استفاده کردیم زنده باشید و تندرست
پاسخ دهید
0

ali

7 ماه پیش

فرق سفیکسیم با آفاکسیم چیه؟
پاسخ دهید
1

جستجو

جدیدترین مقالات